یکی از رهبران حماس:

مذاکرات نیاز به ابتکار عمل جدید ندارد | اسرائیل منتظر غافلگیری در کرانه باختری باشد

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در اظهاراتی به مسائل مختلف در پرونده فلسطین، ازجمله کرانه باختری، تشکیلات خودگردان فلسطین و مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه پرداخت و تاکید کرد که این مذاکرات نیازی به طرح ابتکارعمل‌های جدید ندارد.
کد خبر: ۱۴۷۱۸۱۷

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس در مصاحبه اختصاصی با شبکه الجزیره اظهار کرد: آمریکا فشار واقعی بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل وارد نمی‌کند تا پیشنهادات آمریکایی را که قبلاً حماس موافقت خود را با آنها اعلام کرده بود، بپذیرد.

وی با تکذیب انجام مذاکرات مستقیم با آمریکا بدون حضور رژیم صهیونیستی، گفت: ما در رسانه‌ها شنیدیم که یک صحبت آمریکایی درباره مذاکره و معامله مستقیم با حماس وجود دارد، اما تا بدین لحظه چنین چیزی عملی نشده است و آمریکایی‌ها مستقیماً با ما تماس نگرفته‌اند.

حال الضیف خوب است

حمدان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر موفقیت ارتش رژیم اشغالگر در ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام نیز تصریح کرد: حال برادر ابو خالد (محمد الضیف) خوب است و او در حال انجام فعالیتش و عمل به نقش فرماندهی مقاومت است و تمام شایعاتی که منتشر شد او را دلسر نکرده است و با وجود گذشت بیش از ۳۳۰ روز جنگ، نه او و نه سربازان او از مواضع خود در برابر دشمن عقب نشینی نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: مقاومت امروز می‌داند که این بهتر از قبل است و در میدان نبرد یاد می‌گیرد چگونه عملکرد خود را بهبود ببخشد و ملت خود را در آغوش بگیرد. مقاومت در نبرد بر اهداف خود در برابر رژیم اشغالگر متمرکز بوده است و درگیر نبردهای حاشیه‌ای نشده است.

السنوار و جانشینی هنیه

اسامه حمدان در ادامه با اعلام بی‌ارتباطی انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس با برنامه پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» تاکید کرد: انتخاب جانشین هنیه طبق یک برنامه انتقام‌جویانه شخصی صورت نگرفت و معیارها و شرایطی در سیستم داخلی حماس وجود دارد که باید در هر فردی که به عنوان رهبر برگزیده می‌شود، وجود داشته باشند.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته پس از تعیین السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز افزود: رهبری روش مدیریت خود را دارد و برادر ابو ابراهیم (السنوار) شروع به کار مستقیم در مدیریت جنبش و ترتیب دادن شرایط در سطح رهبری آن کرد تا دشمن فرصتی برای ایجاد هرگونه اختلال در این زمینه داده نشود.

حمدان در این باره گفت: نوعی وضعیت ثبات در رهبری علیرغم ترور ابوالعبد (اسماعیل هنیه) برقرار شد و رهبران حماس اکنون امور جنبش را به روشی پایدار و در همان جهت همیشگی مدیریت می‌کنند.

تشکیلات خودگردان و کرانه باختری

این مقام ارشد حماس درباره وقایع فعلی کرانه باختری نیز گفت: رژیم اشغالگر قصد داشت ۲ میلیون فلسطینی را از کرانه باختری به اردن تبعید کند و این پروژه نه تنها برای فلسطینی‌ها، بلکه برای کل منطقه بسیار خطرناک است.

وی افزود: تشدید تنش جاری در کرانه باختری موفق به تضعیف عملکرد مقاومت نمی‌شود و روزهای آینده نشان می‌دهد که واقعیت کرانه باختری کاملاً متفاوت از آنچه رژیم اشغالگر به دنبال آن است، خواهد بود.

حمدان همچنین به روابط مقاومت در غزه با تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره کرد و افزود: ابتکارعمل سیاسی وجود دارد که مربوط به اولویت‌های نبرد و سازوکار اقدام مشترک فلسطین برای دستیابی به دولت اجماع ملی به منظور مدیریت کل فلسطین با مشارکت حماس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها