انتقاد حماس از معیارهای دوگانه شورای امنیت

در پی عزم شورای امنیت برای برپایی نشست فوق العاده در مورد اسرای صهیونیست، حماس از مواضع دوگانه محافل بین‌المللی در مورد نسل کشی در غزه به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۳۸۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، جنبش حماس ضمن انتقاد از معیارهای دوگانه محافل بین‌المللی از جمله شورای امنیت اعلام کرد که برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی پرونده اسرای صهیونیست در شرایطی که نسل کشی علیه ملت فلسطین همچنان ادامه دارد، شگفتی‌ها و تنفر جامعه جهانی را برانگیخته است.

این بیانیه تاکید دارد که اشغالگران تلاش دارند روایت دروغین خود در خصوص مرگ ۶ اسیر اسرائیلی را به دیگران تحمیل کنند، در حالی که این روند استمرار مجموعه دروغ‌های تل‌آویو در این خصوص است.

حماس تاکید کرد که سرنوشت اسرا در اختیار نتانیاهو جنایتکار قرار دارد و او و سران ارتش او مسئول کامل کشته شدن اسرا هستند.

در این بیانیه آمده است: نتانیاهو روی گسترش تنش و آزاد کردن اسرا با زور حساب باز کرده، ولی این محاسبه با شکست مواجه شده و باعث کشته شدن تعداد بیشتری از اسرا به دست ارتش اسرائیل شده است.

حماس خاطرنشان کرد که ادامه سیاست‌های خصمانه نتانیاهو و تلاش برای فریب دیگران و به بن بست کشاندن مذاکرات و توافق، جان تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی را به خطر می‌اندازد.

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» دیشب فایل ویدیوئی ضبط شده یک اسیر صهیونیست کشته شده در رفح در جریان تجاوز نظامی مستمر نظامیان صهیونیستی علیه این شهر را منتشر کرد.

در این فایل ویدیوئی که گردان‌های قسام در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، پیام «اوری دانینو» اسیر صهیونیست کشته شده در جریان عملیات نظامی چند روز قبل ارتش صهیونیستی در رفح منتشر شده است که گفته است: «ملت اسرائیل ما را از یاد نبرید.»

قسام در آغاز این ویدئو سخنان قبلی ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام را قرار داده است که تاکید کرده بود: «هزینه ای که در قبال ۵ یا ۱۰ اسیر زنده دریافت خواهیم کرد، همان هزینه‌ای است که اگر عملیات‌های بمباران دشمن باعث کشته شدن برخی از اسرا نمی‌شد، در قبال تمامی آنها دریافت می‌کردیم.»

در این فایل ویدیوئی، تصاویر و اسامی ۶ اسیر کشته شده در عملیات ارتش صهیونیستی که اخیراً اجساد آنها به فلسطین اشغالی بازگردانده شد، به نمایش درآمده است. مراجع مختلف تاکید کرده بودند که اسامی این اسرا در قالب مرحله نخست توافق آتش بس که نتانیاهو بر سر راه تحقق آن مانع تراشی کرد، قرار داشت.

دانینو در فایل ویدیوئی ضبط شده قسام تصریح کرده است که در تاریخ ۷ اکتبر از جشن نوفا بازداشت شده بود و در اسارت جنبش حماس بود. وی خاطر نشان می‌کند که شرایطش سخت بود و چندین بار در معرض بمباران و تیراندازی نظامیان و هواپیماهای ارتش صهیونیستی قرار گرفته بود.

این اسیر صهیونیست تاکید کرده است که او و دیگر اسرایی که همگی در بمباران ارتش صهیونیستی کشته شدند، بدون آب و غذا و برق نگهداری می‌شدند. وی خطاب به دولت و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که «شما روز ۷ اکتبر شکست خوردید و در حمایت از شهروندان (شهرک نشینان اطراف نوار غزه) هم شکست خوردید و امروز می‌خواهید ما را یکی پس از دیگری در جریان عملیات‌های نجات شکست خورده و بمباران‌های هوایی به کشتن بدهید.»

دانینو از شهرک نشینان صهیونیست و خانواده‌های اسرا می‌خواهد که هر کاری از دستشان بر می‌آید برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه و امضای توافق مبادله اسرا انجام دهند. وی خاطر نشان می‌کند که «روندی که نتانیاهو و دولت وی در پیش گرفته‌اند، هیچکدام از اسرا را زنده نخواهد گذاشت.»

قسام در پایان این فایل ویدیوئی به سه زبان عربی، عبری و انگلیسی نوشته است: «توافق مبادله به معنای آزادی و زندگی است، اما فشار نظامی برابر با شکست و مرگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها