آمریکا: به تعامل با شرکای منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا در روزهای آینده به تعامل با شرکای خود در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) برای رسیدن به توافق نهایی آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌ها ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۴۷۱۳۵۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: به طرز غم انگیزی، هر توافقی برای آزادی گروگان‌ها به خانه برای هرش گلدبرگ پولین بسیار دیر خواهد بود. اما ده‌ها گروگان هنوز در غزه باقی مانده‌اند و همچنان منتظر توافقی هستند که آن‌ها را به خانه بازگرداند. زمان نهایی کردن چنین توافقی فرا رسیده است.
 
این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا افزود: در روز‌های آینده، آمریکا به تعامل با شرکای خود در منطقه برای رسیدن به توافق نهایی ادامه خواهد داد.
 
میلر تصریح کرد: در طول مذاکرات هفته گذشته، ما پیشرفت‌هایی را در رسیدگی با موانع باقی مانده داشتیم، اما در نهایت، نهایی کردن یک توافق مستلزم آن است که هر دو طرف انعطاف نشان دهند.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این توافق مستلزم آن است که هر دو طرف به دنبال دلایلی برای موافقت باشند و از منفی گرایی دوری کنند.
 
پیش از میلر. جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره آتش‌بس احتمالی و توافق آزادی اسرا گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم به این توافق برسیم. ما معتقدیم که می‌توانیم این کار را نهایی کنیم و باید آن را در اسرع وقت "به صورت بشردوستانه" انجام دهیم.
 
کربی در مورد جدول زمانی دقیقی صحبت نکرد، اما گفت که کشته شدن «شش گروگان اسرائیلی» فقط بر فوریت دستیابی به توافق می‌افزاید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها