سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد

بررسی معضلات ناشی از برگزاری نمایشگاه بین المللی در مجلس | برخی مدیران اراده لازم را ندارند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی به ترافیک و آلودگی‌هوای تهران دامن می‌زند، گفت: این مساله در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی به ترافیک و آلودگی‌هوای تهران دامن می‌زند، گفت: این مساله در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، ولی الله بیاتی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران معضلات شهری این کلانشهر را افزایش داده است، عنوان کرد: هنگام برگزاری نمایشگاه در این منطقه شاهد افزایش ترافیک هستیم، زیرا بسیاری از شرکت‌ها برای برگزاری نمایشگاه اقدام به جا به جایی وسایل برگزاری نمایشگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مناسب نبودن حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران بسیاری از شهروندان ناچار هستند برای رفتن به نمایشگاه از خودروی شخصی استفاده کنند. این در حالی است که معابر تهران از ظرفیت مناسبی برای تردد و پارک این تعداد خودرو برخوردار نیست.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به اینکه مخالف برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی تهران هستیم، توضیح داد: ترافیک تنها مشکلی نیست که به دلیل برگزاری نمایشگاه در این منطقه ایجاد می‌شود، زیرا تردد بالای خودرو‌ها سبب افزایش آلودگی هوا نیز می‌شود.

 بیاتی با اشاره به اینکه رسیدگی به این مشکل شهری ضرورت بیشتری نسبت به برخی مسائل مانند ساخت ورزشگاه دارد، عنوان کرد: مدیریت شهری باید چنین مشکلاتی را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد و زمینه را برای برگزاری نمایشگاه‌ها در محل مناسب فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت نمایشگاه شهر آفتاب بهره گرفت، تأکید کرد: این درحالی است که با مولد سازی نمایشگاه نیز می‌توان اعتبار لازم را برای ساخت یک نمایشگاه در محلی مناسب نیز فراهم کرد.

 سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس از بررسی مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در کمیسیون متبوع اش خبر داد و گفت: این مهم در مجلس بررسی می‌شود و تذکرات لازم به دولت نیز برای رفع این مساله داده خواهد شد.

بیاتی درباره اینکه چرا این مشکل شهروندان تهرانی تاکنون برطرف نشده است، گفت: به نظر می‌رسد برخی مدیران در این خصوص احساس تکلیف و مسئولیت لازم را نکرده اند. 

‌وی با اشاره به اینکه باید بررسی شود که چرا این نمایشگاه به محل مناسبی منتقل نمی‌شود؟ عنوان کرد: برای برطرف شدن معضل ترافیک تهران و کاهش آلودگی هوا نیاز است که به توسعه حمل و نقل عمومی بیش از گذشته توجه شود.

 سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس خاطرنشان کرد: چنانچه ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند شهروندان کمتر از خودروی شخصی استفاده خواهند کرد و به این شکل از بار ترافیک در کلانشهر تهران کاسته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها