روایت مرگ یک متهم در بازداشتگاه پلیس

تحقیقات قضایی ــ پلیسی جزئیات جدیدی از مرگ یک متهم در بازداشتگاه پلیس در پاسگاه ناصر‌کیاده لاهیجان را فاش کرد. پنج مامور پلیس در این رابطه بازداشت شده و بازپرس منتظر گزارش پزشکی قانونی در ارتباط با علت مرگ محمد میرموسوی است.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۶۸
 
نیروی انتظامی دیروز در اطلاعیه‌ای درباره مرگ مرحوم میرموسوی در پاسگاه ناصر‌کیاده اعلام کرد؛ شنبه یکم شهریور امسال در روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان خبر نزاع و درگیری توسط اهالی محل در سه مرحله و به‌طور مکرر به پاسگاه محلی گزارش می‌شود. در این درگیری افراد یکدیگر را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و بر‌اساس اظهارات امدادخواهان، منشأ درگیری مرحوم میر‌موسوی بوده و خودروی متوفی همان‌طور که در تصاویر به‌صورت مستند مشخص است کاملا تخریب و در آتش می‌سوزد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ این موضوع باعث رعب ووحشت اهالی محل شده وپلیس همه عاملان حادثه از جمله مرحوم میرموسوی را بنابر وظیفه ذاتی و قانونی بازداشت می‌کند. متوفی در پاسگاه انتظامی شروع به فحاشی و استنکاف از دستورات عوامل انتظامی و درگیری با مأموران کرده که این روند تا حضور در بازداشتگاه ادامه می‌یابد. متاسفانه به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدم کنترل خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی‌اعتنایی به وضعیت متهم این اتفاق رخ می‌دهد. پیش از این مرحوم چندین مورد سابقه شرارت و درگیری داشته و در سال ۱۳۹۹ نیز در اجرای حکم جلب، با پلیس درگیر و به ۹ ماه حبس محکوم می‌شود. رئیس بازرسی کل فراجا در موقعیت حاضر و براساس جمع‌بندی گزارشات بازرسان، با دستور سردار رادان، فرمانده پاسگاه عزل و سایر عوامل دخیل معلق از خدمت شدند. 
همچنین ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان درباره آخرین وضعیت پرونده گفت: ضمن انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص‌شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی پیگیری‌های لازم به‌عمل آمده است. در جهت نقض حقوق شهروندی نیز پیگیری‌های لازم از ناحیه عوامل مرتبط انجام شد و متهمان مرتبط با پرونده با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور هم به این ماجرا واکنش نشان داد. ایشان در پی این حادثه به وزیر کشور دستور داد تا با تشکیل و اعزام کمیته‌ای به لاهیجان همه جوانب حادثه را بررسی و گزارش و نتیجه بررسی را در اسرع‌وقت به هیات‌وزیران اعلام کند.
این در حالی بود که اسکندر مومنی، وزیر کشور در پی دستور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در‌خصوص بررسی همه جوانب حادثه رخ داده در لاهیجان، هیات تحقیق ویژه‌ای را برای بررسی کامل و همه‌جانبه تعیین و به محل اعزام کرد.
newsQrCode
برچسب ها: مرگ متهم بازداشت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها