حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران:

اخذ رای کم سابقه وزیران از مجلس حکایت از تعامل عقلانی و علمی دارد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اخذ رای کم سابقه وزیران از مجلس دوازدهم حکایت از تعامل عقلانی و علمی مجلس محترم با دولت دارد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: اخذ رای کم سابقه وزیران از مجلس دوازدهم حکایت از تعامل عقلانی و علمی مجلس محترم با دولت دارد.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، خطبه‌های حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌ فرد در نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به هفته دولت گفت: شهدا نماد فضیلت و تقوا هستند. در هفته دولت قرار داریم. دول اسلامی در جمهوری اسلامی ایران باید با مقیاس شهید رجایی و شهید باهنر اندازه‌گیری شود. باید همه دولتمردان آحاد جامعه تلاش کنند شهدای عالیقدر را الگو برای حرکت خویش قرار دهند.

وی افزود: باید به عمل صالح آنان اقتدا کنیم. برای این دو شهید عالیقدر شهدای دفاع مقدس شهدای مدافع حرم از خدای متعال علو درجات مسئلت داریم.

خطیب نماز جمعه تهران به موفقیت تیم دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در المپیاد نجوم اشاره کرد و گفت: تیم المپیاد دانش آموزی ایران در هفدهمین المپیاد جهانی نجوم که با شرکت ۲۵۰ دانش آموز از ۵۳ کشور برگزار شده بود با دستیابی به ۵ مدال طلا رتبه نخست را کسب کرد. این برای ایران جوانان ایران نوجوانان ایران آموزش و پرورش کشور مایه افتخار است.

وی افزود: کشورهای آمریکا، رومانی و کانادا به ترتیب در رتبه‌های دوم، سوم و چهارم قرار گرفتند. این تفسیر روشنی از این سخن ماندگار امام که از لب‌های مبارک رهبری معظم بارها شنیدیم، ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در رقابت جهانی با کشورهایی که با استثمار ملل آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی به قدرت اقتصادی دست یافتند، جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم. این نیازمند عزم و اراده استوار است؛ نگاه بلند که پیامبر اعظم بر آن توصیه داشتند.

ابوترابی‌فرد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس شورای اسلامی که نقش بسیار مهمی در کارآمدی نظام حکمرانی و شکل‌گیری دولت ایفا می‌کند، بررسی خط مش و اصول کلی برنامه دولت و برنامه‌های ارائه شده وزرای پیشنهادی برای رای اعتماد است. اخذ رای کم سابقه وزیران از مجلس دوازدهم به فرموده رهبری معظم موفقیت بزرگ دولت و موجب سپاسگزاری است.

وی افزود: ریاست محترم جمهور و اعضای محترم دولت باید از این اقدام که حکایت از تعامل عقلانی و علمی مجلس محترم با دولت دارد و در راستای افزایش سطح نرم‌افزایی دولت و مجلس و در راستای ارتقای کارآمدی نظام با هدف برون رفت از تنگناهای اقتصادی است به خوبی استفاده کند. این یک فرصت فراروی دولت چهاردهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها