در واکنش به کشف اجساد اسیران؛

لاپید: همین الآن توافق آتش‌بس امضا شود/ تنها کاری که نتانیاهو باید بکند، استعفا است

رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی در واکنش به کشف جسد اسرای صهیونیست در نوار غزه، بار دیگر به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله کرد و خواستار امضای فوری توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۷۲۸

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: صبح دشواری بود که با اخبار دردناک همراه بود.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی گفت: روزها درحال سپری شدن هستند و ما در حال از دست دادن اسرا هستیم و باید همین الآن توافق امضا شود.

لاپید در انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مانع‌تراشی وی در مسیر امضای توافق آتش‌بس نیز تاکید کرد: تنها مراسمی که کابینه نتانیاهو می‌تواند برگزار کند، استعفا و اعلام تشکیل کمیته رسمی تحقیق درباره حوادث هفتم اکتبر است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که امروز ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) از کشف و انتقال اجساد ۶ اسیر صهیونیست از غزه خبر دادند.

پس از کشف اجساد ۶ اسیر مذکور، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه با ارسال پیامی برای «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر، «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، از آنها خواستند به تلاش‌های خود برای بازگرداندن این افراد در چارچوب قرارداد تبادلی با جنبش حماس شامل برقراری آتش‌بس در نوار غزه ادامه دهند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین از نتانیاهو خواستند که با توافق آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

شماری از این اسرا از طریق توافق و شماری دیگر در اقدامی انسان‌دوستانه از سوی جنبش حماس آزاد شدند. تعدادی از آنها نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جانشان را از دست دادند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها