توصيه هاي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا به زائران اربعين حسيني

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا به زائران اربعين حسيني توصيه کرد از حمل هرگونه دارويي که شائبه مواد مخدري و يا منع قانوني در آن سوي مرزها دارد و حتي داروهاي گياهي نظير شيرين بيان و قره قوروت خودداري کنند.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۱۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ سردار ايرج کاکاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، به  تشريح جزئيات اقدامات و تمهيدات ويژه کارکنان پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا در ماموريت اربعين حسيني(ع) پرداخت و اظهار داشت:  بحث قاچاق و حمل مواد مخدر يکي از نگراني ها و دغدغه هايي است که طي سال هاي اخير در کشور عراق بخصوص در ايام اربعين با توجه به گستردگي و تردد انبوهي از زائران بيشتر مي شود تا خداي ناکرده شرايط مورد سوء استفاده افرادي واقع نشود لذا مسئولان عراقي با اين نگاه اقدامات سختگيرانه اي را اعمال مي کنند.

بهره مندي حداکثري از ظرفيت رسانه هاي گروهي و فضاي مجازي

وي افزود: تلاش شده با بهره مندي حداکثري از ظرفيت رسانه هاي گروهي و فضاي مجازي اطلاع رساني شود تا افراد از به همراه داشتن هرگونه دارويي که شائبه مواد مخدري و يا منع قانوني در آن سوي مرزها دارد اجتناب کنند، جلساتي نيز با مسئولان دستگاه هاي متولي از ماه هاي گذشته انجام شده تا اين آگاهي رساني انجام شود.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا، تصريح کرد: حمل دارو در اشکالي نظير: قرص، شربت و آمپول که حاوي کدئين و يا مواد مخدر از جمله ديازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزاز پام، لورازپام، شربت ترياک، ديفنوکسيلات، استامينوفن کدئين، متادون، ترامادول، ريتالين، بوپونورفين( b2 )، داروهاي بيماري صرع، سرطان که به نوعي حاوي مقاديري مواد مخدر بوده، بر اساس قوانين عراق جرم محسوب شده و در صورت کشف، ضمن ممانعت از ادامه سفر فرد، براي وي پرونده قضايي تشکيل و براي تحمل حبس و جزاي نقدي به مراجع قضايي معرفي مي شود.

وي تاکيد داشت: زائران گرانقدر از همراه داشتن داروي گياهي، مانند: شيرين بيان، قره قروت که از لحاظ ظاهري شبيه مواد مخدر بوده واز طرفي ممکن است براي ماموران عراق ناشناخته باشد، خودداري کنند.

سردار کاکاوند، خاطر نشان کرد: پليس با هدف صيانت از عزت و اعتبار زائران و از سوي ديگر با هدف پيشگيري از عواقب همراه داشتن داروهاي ممنوعه و يا مصرف مواد مخدر در سفر اربعين، درصدد آگاه سازي و اطلاع رساني به زوار گرانقدر کربلاي معلي است.

اين مقام ارشد انتظامي، يادآور شد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر از استان هاي مختلف به مرزهاي منتهي به کشور عراق اعزام و در آنجا مستقر شدند و به طور شبانه روزي مسئوليت کنترل، رصد، بازرسي و چهره زني را در راستاي تامين امنيت زوار عزيز بر عهده دارند.

ديپلماسي پليسي، تعامل و هم افزايي

سردار کاکاوند با بيان اينکه همکاران طي ديپلماسي پليسي با مسئولان عراقي خاص ماموريت اربعين توانستند به نتايج مناسبي دست يابند، عنوان داشت: طي ماه هاي اخير چندين نشست دوجانبه با همتاي پليس مبارزه با مواد مخدر در عراق به منظور کمک به زائران گرفتار در آنسوي مرز انجام شده که خوشبختانه شاهد تعامل و هم افزايي مناسبي در اين زمينه بوديم.

وي بيان داشت: همانطور که اشاره شد، پليس مبارزه با مواد مخدر در تمامي مرزهاي ورودي و خروجي کشور حضور فعال داشته و با امکاناتي مانند: دستگاه بادي اسکنر، سگ هاي مواد ياب و بکارگيري نيروهاي چهره زن به طور دقيق به رصد و بازرسي وسايل و محموله هاي همراه زائران مي پردازد و از ورود و خروج مواد مخدر به هر طريق ممکن جلوگيري خواهد کرد.

اين مقام ارشد انتظامي درخصوص شگردهاي قاچاقچيان مواد مخدر و انتقال مواد توسط افراد ناآگاه، گفت: يه هيچ عنوان باري را به صورت امانت از کسي قبول نکنيد و دقت کنيد تا وسايل و کيف ديگران را به دليل شباهت به اشتباه حمل نکنيد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فراجا، افزود: به هر حال همکاران مجاهدانه با تمام توان و بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در حال اجراي ماموريت اربعين حسيني هستند و بر اساس بررسي هاي کارشناسانه  پيش بيني مي شود طي سال جاري ان شاءالله در بحث کنترل و مبارزه با قاچاق مواد مخدر موفق تر از گذشته باشد.  

وي خاطر نشان کرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در ماموريت اربعين حضور دارند و سگ‌هاي مواد ياب را به مرزها برده و با قاچاق موادمخدر برخورد مي‌کنند.

سردار کاکاوند با تاکيد بر اينکه در ماموريت اربعين نيازبه يک ظرافت و دقتي در بکارگيري سگ هاي موادياب است، گفت: در اين خصوص آموزش هاي لازم به همکاران داده شده تا خداي ناکرده باعث رنجش خاطر زائران گرانقدر نشوند اما استفاده از آنها واجب و ضروري است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها