یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

تلاش مثبت رئیس جمهور برای تشکیل دولت وفاق ملی

محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فهرست ارائه شده وزیران پیشنهادی از سوی آقای پزشکیان روند طی شده از سوی رئیس جمهور برای تشکیل دولت وفاق ملی را مثبت خواند.
محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فهرست ارائه شده وزیران پیشنهادی از سوی آقای پزشکیان روند طی شده از سوی رئیس جمهور برای تشکیل دولت وفاق ملی را مثبت خواند.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۷۱

وی با بیان اینکه دولت وحدت ملی شرکت سهامی نیست خاطرنشان کرد: برخی از دولت وفاق ملی این انتظار را داشتند که کابینه‌ای که قرار بود از سوی رئیس جمهور تشکیل شود سهم بندی کند و دولت را به صورت یک شرکت سهامی با شرکت افراد، احزاب، گروه ها، اقوام و مذاهب دربیاورد که این برداشت غلطی است و مبانی منطقی ندارد.

انبارلویی اضافه کرد: حتی اگر کسانی چنین انتظاری از رئیس جمهور داشتند باید به این نکته توجه کنند که کمیته راهبردی انتخاب وزیران فهرستی با حضور ۷۳ نفر تهیه کرد که بزعم آن‌ها صلاحیت حضور در کابینه آقای پزشکیان را داشتند. ما می‌دانیم که فقط ۱۹ نفر به عنوان وزیر امکان حضور در دولت را داشتند و طبیعی بود که عده‌ای بیرون از این فهرست قرار گرفتند و وقتی نامشان به عنوان وزیران پیشنهادی به مجلس ارائه نشد برخی از آن‌ها اعتراض کردند که چرا سهم ما ادا نشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به مذاکرات امروز مجلس در خصوص رای اعتماد به وزیران پیشنهادی اشاره کرد و گفت: آقای محمدقسیم عثمانی در نطق امروز خود در مجلس شورای اسلامی به همین نکته اشاره کرده بود و از سوی ایشان عنوان شد که در فهرست ارائه شده از سوی رئیس جمهور خبری از سهم زنان، اقوام و اصلاح طلبان نیست. واقعیت این است که این مبنا منطقی نیست.

انبارلویی با بیان اینکه باید تعریف دیگری از دولت وحدت و وفاق ملی ارائه داد تصریح کرد: دولت وحدت ملی آن است که براساس میثاق ملی بسته شود و میثاق ملی یعنی قانون اساسی، سیاست‌های کلی رهبری، برنامه هفتم و اسناد بالادستی است و اگر چنین دولتی مبتنی بر همین پایه تشکیل شود فارغ از آنکه چه کسانی آن را نمایندگی می‌کنند به عنوان دولت ملی شناخته می‌شود و اگر بخواهند براساس همان چیزی که اصلاح طلبان تندرو می‌گویند که دولت باید براساس سهم بندی و مشارکتی باشد حتما جواب نخواهد داد.

وی با مثبت ارزیابی کردن روندی که رئیس جمهور برای تشکیل دولت در پیش گرفته خاطرنشان کرد: این مسیری را که آقای پزشکیان برای تشکیل دولت ملی طی کرده درست و موفق می‌دانم و معتقدم که با توجه به فرایندی که صورت گرفته از مجلس و دولت یکصدایی بلند خواهد شد.

انبارلویی گفت: از لحن امروز نمایندگان می‌توان دریافت که دولت و مجلس به سمت همگرایی پیش خواهند رفت و به اندازه کافی قبل از معرفی وزیران پیشنهادی بحث‌ها صورت گرفته و در کمیسیون‌ها این مباحث پخته شده و بر این باورم که تا روز چهارشنبه به احتمال زیاد همه وزیران معرفی شده رای خواهند آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها