به گزارش جام جم آنلاین البرز،رضا حمید پور اظهار کرد: اکنون بسیاری از خدمات کسب و کارها از طریق پست انجام میشود و مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینکهای مختلف کرده و کلاهبرداری میکنند.
وی اضافه کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمیکنند.
حمید پور بیان کرد: کلاهبرداران با سرشمارههای شخصی و با بهره گیری از تصاویر ماموران پست برای کاربران پیامهای جعلی ارسال میکنند.
مدیرکل پست البرز افزود: سامانه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود میدهد و مشتریان میتوانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.
وی یادآورشد: سامانه پیامکی شرکت پست با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعال است و کانالهای رسمی شرکت پست در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی در زمینه اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با نام شرکت ملی پست فعالیت دارند؛ ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی، دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری است.
مدیرکل پست البرز یادآورشد: امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان میتوانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگو با دکتر سیدمرتضی موسویان، ضرورت و اهمیت داشتن دکترین در رسانه و دلایل قوت و ضعف رسانههای داخلی و معاند را بررسی کردهایم
ابراهیم تهامی، مهاجم سابق تیمملی در گفتوگو با جامجم:
گفتوگو با محمود پاکنیت بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون
در گفتوگو با تهیهکننده مستند معروف شبکه سه اولویتهای موضوعی فصل جدید بررسی شد