نماینده ولی فقیه در لرستان:

اجتماع میلیونی اربعین به نقطه قوت جبهه مقاومت تبدیل شده است

خرم‌آباد – جام جم آنلاین- نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تشکیل اجتماع میلیونی در اربعین حسینی امروز به نقطه قوت نظام اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است.
خرم‌آباد – جام جم آنلاین- نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تشکیل اجتماع میلیونی در اربعین حسینی امروز به نقطه قوت نظام اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۴۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۲۶ مرداد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان شایسته ترین انسان ها و بهترین فرزندان ملت و سربازان ایران هستند که موجب سرافرازی نظام اسلامی شدند.
وی با اشاره به شهادت ۱۶ آزاده لرستانی خواستار برگزاری یادواره شهدای غریب در این استان شد و افزود: باز شدن راه کربلا نتیجه جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان است و تشکیل اجتماع میلیونی در اربعین حسینی امروز به نقطه قوت نظام اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است.
خطیب جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مواکبی که به زائران حسینی خدمت می‌کنند در واقع به امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش خدمتگزاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان تاکید کرد: قطع درختان کهنسال در داخل و خارج شهر آزاردهنده ، رنج‌آور، خسارت آور و غیرقابل جبران بوده و طبق گزارشات بسیاری از آنها عمدی است.
وی یادآور شد: درختان بلوط تصفیه کننده هوا و تولید اکسیژن می‌کنند و ریشه عمیق آن در درون خاک، آب را در درون خاک نگه داشته و سد زیرزمینی تشکیل می‌دهد.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: یک هکتار درخت بلوط از ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون لیتر آب در آن محوطه نگهداری می‌کند، نابودی جنگل های بلوط موجب ورود هوای گرم از مناطق گرمسیری و به مناطق معتدل نفوذ کند.
شاهرخی با اشاره به اینکه نگهداری از این میراث ماندگار نیازمند عزم همگانی و توسعه فرهنگ بین اقشار مختلف است، ادامه داد: از بین بردن درختان بلوط اقدام ضد محیط زیستی و ضد بشریت است و انتظار می‌رود دستگاه قضا خارج از نوبت با عاملان برخورد کند.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: براساس محاسبه سال ۱۴۰۰ هر اصله درخت بلوط یک میلیارد تومان ارزش دارد و تاکنون خسارات بیشماری وارد شده است و از تمامی ارگان ها و افرادی که برای حفاظت از تلاش کردند قدردانی می‌کنم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: در کشت وسیع خشخاش هم چالش های وجود دارد که با کشت آن به خانواده خود آسیب می‌زنند همچنین حمل سلاح غیرمجاز که در برخی موارد مراسم شادی را به عزا تبدیل کرده‌ است، فرهنگ سازی در این موارد نیازمند تلاش همگانی و درون استانی است.
وی با اشاره به فرارسیدن روز پزشک گفت: چیزی بالاتر از نجات بیمار نیست و تجربه این قشر همواره در دوران انقلاب اسلامی همچنین دفاع مقدس موثر بوده و باید دغدغه‌های آنان و مشکلات پیش‌رو برطرف شود.
وی افزود: در مقابل همچنین مردم انتظار دارند تا پزشکان با روی خوش و گشاده رویی با بیماران برخوردند کنند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها