مذاکرات صلح یا جلسات تامین امنیت رژیم صهیونیستی؟
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

مذاکرات صلح یا جلسات تامین امنیت رژیم صهیونیستی؟

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه | یونیسف: برای برقراری صلح دیر شده است

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و در حالی‌که بار دیگر «مذاکرات آتش‌بس در غزه» در قطر به جریان افتاده، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید «برای صلح در غزه دیر شده است.»
جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و در حالی‌که بار دیگر «مذاکرات آتش‌بس در غزه» در قطر به جریان افتاده، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید «برای صلح در غزه دیر شده است.»
کد خبر: ۱۴۶۹۰۲۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر اقدام به بمباران مناطق مختلف غزه و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان فلسطینی کرد.

بر این اساس، در بمباران یک خانه در مرکز غزه دستکم ۲ غیرنظامی جان خود را از دست دادند. طی این حادثه شماری دیگر از مردم نیز مجروح شدند.

همچنین بمباران یک آپارتمان در اردوگاه جبالیا در شمال غزه هفت غیرنظامی شامل کودکان به شهادت رسیده و شمار بیشتری مجروح شدند.

منابع فلسطینی می‌گویند در بمباران خانه‌ای در منطقه الدرج غزه ۶ تن به شهادت رسیده‌اند.

برای صلح در غزه دیر شده است

وضعیت اسفناک انسانی در غزه پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه توحش رژیم صهیونیستی در این باریکه گرچه از سوی کشورهای غربی نادیده گرفته می‌شود اما نهادهای بین المللی درباره تبعات این موضوع هشدار می‌دهند.

بر این اساس، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از وضعیت انسانی در غزه به ویژه شرایطی که کودکان فلسطینی در آن به سر می‌برند به شدت انتقاد کرد.

کاترین راسل، مدیر یونیسف در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اکنون زمان برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه گذشته است زیرا براساس اعلام مقامات محلی بیش از ۴۰ هزار غیرنظامی در این منازعه جان خود را از دست داده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: چه تعداد کودک دیگر باید در این جنگ کشته شده و رنج‌های غیرقابل توصیفی را پیش از پایان این کابوس و استقرار آتش بس در غزه متحمل شوند؟

براساس اعلام مقامات بیمارستانی در غزه از ۴۰ هزار شهدای جنگ، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن از آنها کودک بوده و ۱۱ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند. زنان و کودکان ۶۹ درصد از تلفات توحش رژیم صهیونیستی در غزه را متحمل شده‌اند.

مذاکرات صلح غزه در روز جمعه ادامه می‌یابد

مذاکرات صلح پیشنهادی میانجیگران بین المللی شامل آمریکا، قطر، و مصر روز پنجشنبه ۱۵ اوت برگزار شد. با این حال، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از اعزام تیم مذاکره کننده به این نشست به دلیل اجرایی نشدن مذاکرات پیشین از سوی رژیم صهیونیستی اجتناب کرد.

بر این اساس، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر از پیگیری مذاکرات صلح غزه در روز جمعه خبر داد.

در حساب کاربری وزارت خارجه قطر در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) آمده است: تلاش‌های میانجیگران شامل قطر، مصر، و آمریکا برای رسیدن به یک توافق برای پایان بخشیدن به جنگ غزه همچنان ادامه دارد و ما بر رسیدن به توافقی که طی آن صلح در غزه استقرار یافته و تبادل اسرا در سایه آن انجام شود، مصمم هستیم.

یک مقام آمریکایی نیز که نخواست نامش فاش شود مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه را مثبت ارزیابی کرده و از ادامه رایزنی‌ها پیرامون توافق صلح غزه در روز جمعه خبر داد.

یک مقام مصری نیز از تعهد و تمایل همه طرف‌ها در مذاکرات صلح دوحه برای رسیدن به یک توافق برای پایان بخشیدن به جنگ غزه خبر داد.

برخی منابع صهیونیست از امکان امتداد یافتن مذاکرات صلح تا روز شنبه خبر می‌دهند؛ موضوعی که کشورهای میانجیگر در این زمینه موضع خود را درباره آن اعلام نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها