شهید نشان داری که بی نام و نشان مانده است

نوشتن از شهدا کاری بسیار دشواری است؛ چراکه آنان فعلی را صرف کرده اند که از عهده هر کسی برنمی آید، آنان از جانشان گذشته تا به مرحله «عند ربهم یرزقون» رسیده اند.
نوشتن از شهدا کاری بسیار دشواری است؛ چراکه آنان فعلی را صرف کرده اند که از عهده هر کسی برنمی آید، آنان از جانشان گذشته تا به مرحله «عند ربهم یرزقون» رسیده اند.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۹۹

در این روند و گذر زمان ممکن است به هر دلیلی نام، یاد و خاطره شهیدی از یاد برود؛ هر جا متوجه این اشتباه شدند باید جبران کرد، این اتفاق برای شهید علی رمضان پور یکی از شهدای کرج پیش آمده، او که به همراه دکتر چمران برای مقابله با حرکت ضد انقلاب در پاوه حضور یافته آنجا به فیض عظیم شهادت نائل شده و در همان پادگان پاوه بر اساس فتوای حضرت امام رضوان الله تعالی به خاک سپرده شده است.
حمید پارسا که خود نیز از رزمندگان و جانبازان و در حال حاضر از راویان دفاع مقدس است برای پیگیری این موضوع به دفتر روزنامه جام جم سرپرستی استان البرز آمده بود.
هر جا که او باشد یقینا صحبت از شهید و شهادت است، اتفاقا همین هم بود، روایت می‌کرد که چندی پیش به همراه جمعی از علاقه‌مندان به دفاع مقدس به جبهه‌های غرب و شهر پاوه حضور پیدا کرده بودیم، در پادگان پاوه چشمم به گلزار پاسدار شهیدی با عنوان علی رمضان پور اعزامی از کرج افتاد، کنجکاو شدم و با یادداشت نامش در برگشت به کرج از مسئولان بنیاد شهید پیگیر شدم، که وجود شهید رمضان پور را با این عنوان تایید کردند.
شماره تلفنی به بنده داده شد که وقتی شماره را گرفتم صحیح نبود، پیگیری فراوانی کردم و بالاخره شماره منزل پدر و مادر شهید را پیدا کردم، با مراجعه به منزل پدر و مادرش، مادر تمایل چندانی به صحبت نداشت، اصرار من را که دید مرا به مغازه نجاری پدرش راهنمایی کرد، برخورد پدر شهید رمضان پور هم دوستانه نبوده دوباره و سه باره پیگیر شدم؛ چراکه خود را مسئول گمنامی این شهید می‌دانستم، وقتی گلایه پدر شهید فرونشست در مورد نحوه اعزام و شهادت فرزندش با من صحبت کرد و اکنون در این روز و سال در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شهادت شهید علی رمضان پور هستیم.
شهیدی که به نظر بنده نخستین شهید پاسدار استان البرز است، زیرا وقتی او به شهادت رسیده یک ماه بعد از آن سپاه کرج شکل گرفته است و باید او را علمدار ایثار، جهاد و شهادت در استان البرز نامگذاری کرد.
شهید رمضان پور شهید نشان داری است که به دلیل اینکه در پاوه به خاک سپرده شده گمنام و بی نام نشان در البرز و کرج است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها