‌آیا مذاکرات دوحه به نتیجه می‌رسد؟
‌در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

‌آیا مذاکرات دوحه به نتیجه می‌رسد؟

یک شبکه آمریکایی خبر داد؛

پیام آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره توافق آتش‌بس غزه

یک شبکه آمریکایی از پیام کاخ سفید به کابینه رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس و هشدار آن نسبت به از دست رفتن فرصت دستیابی به این توافق پرده برداشت.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۹۶

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،یک شبکه آمریکایی از پیام کاخ سفید به کابینه رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس و هشدار آن نسبت به از دست رفتن فرصت دستیابی به این توافق پرده برداشت.

 شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از یک منبع آگاه صهیونیست گزارش داد: مقامات آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود اطلاع دادند که زمان دستیابی به توافق برای جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای فرا رسیده است.

این منبع به سی ان ان گفت: کسی نمی‌داند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چه می‌خواهد.

این شبکه افزوده است: علیرغم افزایش فشار‌ها در برای بازگرداندن اسرا، اما نتانیاهو بار‌ها تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس را خنثی کرد.

سی‌ان‌ان  نوشت: به موازات آن، دیپلمات‌های آمریکا و غرب آسیا بسیج شده‌اند تا ایران را از حمله به اسرائیل که می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر منجر شود، منصرف کنند. هم ایران و هم آمریکا گفته‌اند که راه‌های ارتباطی بین آن‌ها از طریق واسطه‌ها باز است.

این شبکه همچنین مدعی شد: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران ممکن است در صورت دستیابی به توافق آتش‌بس از طرح‌های حمله به اسرائیل دست بکشد، اما نمایندگی این کشور در سازمان ملل روز شنبه گفت که اقدام تلافی جویانه تهران «اصلا با آتش‌بس غزه ارتباطی ندارد».

منبع دومی که با سی‌ان‌ان صحبت کرد درباره تاثیر مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه بر تصمیم ایران ابراز تردید کرد و افزود: گفتگو‌های آتش‌بس مانع  پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه نمی‌شود.

منبع اول نیز این احساس را تکرار کرد و به سی‌ان‌ان گفت: نگرانی در منطقه وجود دارد که ایران ممکن است از حمله به اسرائیل خودداری نکند؛ چراکه دولت بایدن فشار کافی را بر نتانیاهو برای دستیابی به توافق اعمال نمی‌کند.

این منبع افزود: عدم شفافیت در مورد اینکه آیا نخست وزیر اسرائیل به پیشنهاد ماه می بایدن پایبند باشد یا خیر، نشان می‌دهد که زمان برای دستیابی به توافق قبل از حمله ایران در حال پایان است. این منبع گفت قطر و مصر ممکن است نفوذ کافی را برای سوق دادن حماس به سازش نداشته باشند.

قرار است که روز پنجشنبه مذاکراتی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در دوحه قطر برگزار شود. در همین راستا، رویترز به نقل از یک منبع در جنبش حماس گزارش داد این جنبش برنامه‌ای برای حضور در این مذاکرات ندارد؛ چراکه حماس به اصول توافقات قبلی پایبند است و به جای ازسرگیری مذاکرات بیهوده بر اجرای این توافقات تاکید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها