یونیسف در مورد بحران آب پاک و فاضلاب غزه هشدار داد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد شرایط بهداشتی «وحشتناک» در غزه جان و سلامت کودکان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۸۶۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، صندوق کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به بحران آب پاکیزه و جاری شدن فاضلاب و شیوع بیماری‌های متعدد در غزه هشدار داد که شرایط بهداشتی «وحشتناک» در غزه جان و سلامت کودکان را تهدید می‌کند.

سلیم اویس، سخنگوی یونیسف از مرکز دیرالبلح گفت: «فاضلاب در سراسر خیابان‌های غزه جاری است.» وی گفت: «با کمبود آب پاک، تخریب سیستم بهداشتی، سیستم‌های تصفیه و فاضلاب، کودکان و خانواده‌ها هنوز با مشکل مواجه هستند.»

یونیسف پیشتر اعلام کرد که کودکان در نوار غزه با بیماری‌های پوستی، محیط ناسالم و درگیری‌های بی‌پایان با شرایط سخت روبرو هستند.

آکسفام در گزارش اخیر خود اسرائیل را به تسلیح سازی آب در غزه متهم و اعلام کرد اسرائیل با ممانعت از ورود آب به غزه و قطع کردن آب غزه تا ۹۴ درصد موجب کاهش آب برای مردم غزه شده است. 

آمار‌ها نشان می‌دهد نزدیک به دو سوم تلفات غیرنظامیان در غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این درحالی است که به دلیل بمباران بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نیز جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه از جمله دارو به غزه، کودکان و زنان باردار به خدمات درمانی مناسب دسترسی ندارند. این موضوع خود باعث بروز مشکلات حادتری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها