پایان کار ورزش ایران در المپیک با کسب ۱۲ مدال | کشتی آزاد در بند «طلا» ماند

ورزش ایران سی و سومین دوره بازی های المپیک را در شرایطی به پایان برد که در روزهای پایانی به لطف درخشش تکواندو و کشتی آزاد و فرنگی توانست به ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز دست پیدا کند.
ورزش ایران سی و سومین دوره بازی های المپیک را در شرایطی به پایان برد که در روزهای پایانی به لطف درخشش تکواندو و کشتی آزاد و فرنگی توانست به ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز دست پیدا کند.
کد خبر: ۱۴۶۸۴۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، سی و سومین دوره بازی های المپیک که از روز ۵ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه در فرانسه آغاز شده بود، امروز یکشنبه ۲۱ مرداد با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

کاروان ورزش ایران نیز که با نام «خادم الرضا» در این دوره از بازی ها با ۴۰ ورزشکار شرکت کرده بود، به لطف درخشش کشتی گیران و ملی‌پوشان تکواندو ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز کسب کرد.

مدال آوران ایران در سی و سومین دوره بازی های المپیک به شرح زیر هستند:

مدال طلا:
محمدهادی ساروی - کشتی فرنگی
سعید اسماعیلی کشتی فرنگی
آرین سلیمی - تکواندو

مدال نقره:
ناهید کیانی - تکواندو
مهران برخورداری - تکواندو
علیرضا مهمدی - کشتی فرنگی
حسن یزدانی - کشتی آزاد
امیرحسین زارع - کشتی آزاد
رحمان عموزاد - کشتی آزاد

مدال برنز:
مبینا نعمت زاده - تکواندو
امین میرزازاده - کشتی فرنگی
امیرعلی آذرپیرا - کشتی آزاد 

رحمان عموزاد هم به طلا نرسید

دیدار فینال وزن ۶۵ کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد سی و سومین دوره بازی های المپیک امروز برگزار شد و رحمان عموزاد برابر حریف ژاپنی تن به شکست داد و از رسیدن به مدال طلا بازماند تا بعد از حسن یزدانی و امیرحسین زارع سومین شانس طلا را از کشتی آزاد بگیرد و به مدال نقره برسد. 

آذرپیراه به مدال برنز رسید

در ادامه رقابت های کشتی آزاد وزن ۹۷ کیلوگرم سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پاریس، ظهر امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه به وقت ایران، امیرعلی آذرپیرا از ایران به مصاف «علیشیر یرگالی» از قزاقستان رفت که این مبارزه با نتیجه ۶ بر یک به سود آذرپیرا به پایان رسید تا ملی پوش کشورمان با راهیابی به رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

این ملی پوش ایران در دیدار رده بندی برابر کشتی گیر آمریکایی به برتری ۴ بر یک رسید و مدال برنز را از آن خود و کشتی آزاد ایران کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با احمد «تاج الدینوف» قهرمان جهان از بحرین مبارزه کرد که در این دیدار آذرپیرا با نتیجه ۳ بر ۴ مغلوب حریف خود شد.

آذرپیرا در شرایطی می‌توانست راهی مرحله مرحله شانس مجدد شود که حریفش «تاج الدینوف» فینالیست می‌شد که او با نتیجه ۶ بر ۴ از سد «کایل اسنایدر» آمریکایی گذشت و راهی فینال شد و با این نتیجه امیرعلی آذرپیرا هم راهی گروه بازنده‌ها شد.

کشتی آزاد پیش از این توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع به مدال نقره رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها