فرمانده مرزبانی استان بوشهر اعلام کرد؛

توقیف یک فروند لنج مسافری

نشست خبری فرمانده مرزبانی استان بوشهربا اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار؛

700میلیارد تومان ارزش کل کشفیات امسال بوده است

"خسروی": وجه مشترک مرزبانی و خبرنگاران استیفای حقوق مردم است.
کد خبر: ۱۴۶۸۲۹۷
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم- فرمانده مرزبانی استان بوشهر شنبه 20 مردادماه در نشست با اصحاب رسانه درباره نقش و جایگاه رسانه گفت: خبرنگاران باید شعاع دانش شان فراتر از جامعه باشد و با شناخت دقیق از پیرامون خود سبب گسترش شعاع دانش جامعه شوند. حقیقت موضوعی اجتماعی و حق بر دانستن، یکی از مهمترین وجوه حقوق بشر است و خبرنگار با آگاهی بخشی و روشنگری عهده دار این مهم است.

 خسروی با بیان اینکه وجه مشترک مرزبانی و خبرنگاران استیفای حقوق مردم است افزود: واقعیت گرایی، عدالت محوری، داشتن ذوق و علاقه، درستی خبر و سرعت انتقال خبر، دفاع از ارزشهای جامعه، ایجاد امنیت روانی و احساس امنیت در جامعه، واقعیت گرایی، امانت داری، شهامت انتقاد کردن و تدبیر و تدبر از برجسته ترین ویژگی های خبرنگاران است.

وی در تبیین جایگاه مرزبانی با اشاره به گستره حوزه فعالیت و رسالت سازمانی مرزبانی در ابعاد مختلف، گفت: هرچند مردم نام مرزبانی را با مبارزه با قاچاق کالا در دریا می دانند که این وظیفه ذاتی مرزبانی است اما کنترل و مراقبت از مرزها، اجرای معاهدات و پروتکل های مرزی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان از وظایف ضابطی مرزبانی است و همواره به عنوان سربازان میهن در تحقق و اجرای رسالت خویش کوشیده ایم و مقتدرانه از مرزها و کیان میهن پاسداری می کنیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: امروز کمتر از ۲ درصد قاچاق در خورهای غیر مجاز رخ می دهد و آنچه به عنوان قاچاق، ضبط می شود در زمره مازاد بر اقلام قانونی و شناورهای تجاری(لنج) بدون هویت است که قاطعانه با آنها برخورد می کنیم و در اجرای قانون دریغ و کوتاهی نمی کنیم همچنین وی کشفیات مرزبانی استان درسال 1403 را اعلام کرد:

75شناور متخلف و 13دستگاه خودرو توقیف گردیده است،60پرونده داشتیم  ،268 هزار لیتر سوخت مشکوفه ،16قایق بدون مجوز و 12فروند شناورهای صیادی متخلف توقیف شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اعلام کرد: بالغ بر 700میلیارد تومان ارزش کل کشفیات امسال بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: در 2 سال اخیر قاچاق مواد مخدر در مرزهای استان بوشهر فروکش کرده است.

خسروی همچنین با اشاره به ظرفیت گردش پذیری استان بوشهر به ویژه مناطق ساحلی بر ضرورت ساماندهی قایق های تفریحی گردشگری خاطر نشان کرد: حسب ماده ۳۳ قانون راهنمایی و رانندگی، ساماندهای شناورهای تفریحی در محدوده شهرها بر عهده شهرداری و در خارج شهرها بر عهده فرمانداری است که شایسته است دستگاههای متولی و مرتبط با ساخت اسکله های ویژه گردشگری و ساماندهی شناورها و قایق ها از بروز حوادث و چالش ها جلوگیری شود.

وی در موضوع صید ترال با اشاره به اینکه صید و صیادی در حوزه مأموریت اداره کل شیلات و بر عهده یگان حفاظت از آبزیان است، افزود: با تعامل و همکاری با شیلات هم با یگان حفاظت از آبزیان تعامل و همکاری داریم و هم با هر مورد صید غیر قانونی برخورد قاطع می کنیم.

 

700میلیارد تومان ارزش کل کشفیات امسال بوده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها