مدیر جهاد کشاورزی جویبار اعلام کرد؛

برگزاری چهارمین کاروان ترویجی کنترل مگس میوه در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از برگزاری چهارمین کاروان ترویجی کنترل آفت مگس میوه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،عبداله رحیمی اظهار کرد: در راستای برگزاری چهارمین کاروان ترویجی همگام با سراسر استان، کارگاه آموزشی ترویجی با محوریت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در روستای دونچال شهرستان جویبار برگزار شد.

 

وی افزود: آشنایی با سیکل زندگی آفت، راهکارهای شکار انبوه آفت از طریق تله مکفیل (30 تا 50 تله در هکتار)، طعمه پاشی با بیت اسپری، کاور اسپری با دیپترکس یا مالاتیون، رعایت بهداشت باغ و حذف علف‌های هرز، جمع‌آوری و معدوم‌سازی میوه‌های پای درختان و دفن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک از اهم موضوعات مربوط به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای بود که در این کاروان ترویجی به باغداران آموزش داده شد.

 

این مسوول با بیان اینکه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از مهم‌ترین آفات محصولات باغی، به‌ویژه مرکبات، در شمال کشور است  که می‌تواند خسارات قابل‌توجهی به باغ‌ها و محصولات کشاورزی وارد کند به باغداران عزیز توصیه کرد تا هشدارهای کارشناسی را جدی بگیرند و نسبت به تله گذاری و انجام طعمه پاشی و کاور اسپری در صورت لزوم اقدام تا متحمل خسارت نشوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی جویبار تصریح کرد: در پایان اطلاعیه‌های ترویجی و قرص سراتینکس و سموم توصیه شده بین کشاورزان حاضر توزیع و به سؤالات آن‌ها در خصوص این آفت و راه‌های مبارزه با آن پاسخ داده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها