وزیر کشور: آمادگی لازم برای تردد زوار اربعین در مرزهای کشور فراهم است

وزیر کشور با بیان اینکه زیرساخت‌های مرز مهران برای تردد زوار اربعین آماده است، گفت: تمام ظرفیت‌ها برای تسهیل در تردد زوار اربعین پای کار است.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۷۲

به گزارش جام‌‌جم‌آنلاین، «احمد وحیدی» روز دوشنبه در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام در مهران، اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین از پایانه فردا اول ماه صفر در کشور به طور رسمی آغاز خواهد شد.

«احمد وحیدی» با بیان اینکه خوشبختانه همه مسئولان استان ایلام برای تسهیل در تردد زوار اربعین پای کار بوده اند، یادآور شد: برای اربعین سال جاری بایستی باید قطعاتی از مسیر ایلام به مهران که هنوز نیاز به کار و تکمیل دارد، تا ایام اربعین مورد توجه قرار گرفته و انجام شود.

وی با تاکید بر گسترش و توسعه سایبان‌ها در پایانه مرزی برای تسهیل در تردد زوار اربعین، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا، باید شرایطی ایجاد شود که زوار در مرزها و هنگام خروج از کشور کمترین میزان پیاده روی را داشته باشند و شرایط تسهیل تردد زوار فراهم شود.

وزیر کشور با تاکید بر کنترل های بهداشتی لازم در خصوص تب دنگی در هنگام تردد زوار اربعین حسینی، یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا در ایام اربعین امسال، انجام اقدام‌های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی زوار و ارائه خدمات درمانی مطلوب بسیار لازم و ضروری است ک البته در این زمینه همه مجموعه های درمانی و بهداشتی پای کار هستند.

وحیدی با تاکید بر اینکه فعالیت برای آماده سازی مرزهای کشور از مدت‌ها قبل آغاز شده است، افزود: آمادگی‌های لازم در مرزهای خروجی کشور برای تردد زوار در ایام اربعین حسینی فراهم است.

استاندار ایلام با بیان اینکه در طول سه سال گذشته تلاش شده که اربعین حسینی در این استان به بهترین نحو برگزار شود، اظهار کرد: خوشبختانه زیرساخت های استان و مرز مهران برای تردد زوار اربعین آماده است.

«حسن بهرام‌نیا» با بیان اینکه تمام زیرساخت های اربعین در استان مرهون نگاه ویژه شهید جمهور است، ابراز کرد: به طور قطع روح شهید جمهور بر عملکرد امسال همه ما در اربعین حسینی ناظر و حاضر است و همه باید تلاش کنیم که امسال اربعین با رضایت کامل زوار برگزار شود.

وی با قدردانی از حضور وزیر کشور و پیگیری‌های ایشان در بحث اربعین، تصریح کرد: امروز وزیر کشور از زیرساخت‌ها بازدید کردند و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده اربعین امسال با نهایت نظم و آسایش برای زائران برگزار شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: تمام تلاش اعضای ستاد اربعین حسینی این است که این رویداد معنوی در راستای با اهداف امام حسین(ع) و به بهترین وجه برگزار و با هم‌افزایی همه اعضا مدیریت و هدایت شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی و اسماعیل هنیه، اظهار کرد: امکانات و ظرفیت‌های سپاه در مرز مهران در راستای افزایش خدمات رسانی به زوار اربعین پای کار خواهد آمد.

سردار «سیدصادق حسینی» با بیان اینکه بیمارستان صحرایی سپاه نیز در مرز مهران دایر خواهد شد، گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز از ظرفیت گروه های جهادی و بسیج جامعه پزشکی برای خدمات رسانی به زوار استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اسکان نیز یک امکان اقامت کوتاه مدت زوار با همکاری مجموعه سپاه در مرز مهران فراهم شده و در تلاش می‌شود که یاری کننده همه کمیته‌های ستاد اربعین استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به راه اندازی ۹ کمیته اربعین در سطح شهرستانهای مختلف استان به ویژه در مسیر تردد زوار اربعین، ابراز کرد: طرح ترافیکی اربعین در شهر مهران نیز همانند سال گذشته اجرا خواهد شد.

سردار «جمال سلمانی» با تاکید بر آمادگی کامل انتظامی ایلام برای تسهیل در تردد زوار اربعین، خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم با گذرنامه کشور عراق با راه اندازی سامانه سجاد به منظور کاهش میزان ایستایی و توقف زوار در مرز مهران نیز انجام شده است.

بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری کار جابجایی زوار اربعین از پایانه مسافربری برکت به پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران را برعهده دارند.

در این نشست مقرر شد که با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و نهادهای انقلابی و مردمی، میزان دپوی آب خنک، یخ و همچنین آبسردکن در مرز مهران افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها