خاطرات کاغذی

شوالیه‌های عدالت

در شهر عدالت شاهد ماجرا‌هایی با محوریت جادوگری به‌نام مرلین و شاه‌آرتور و سربازانش بودیم. شاه‌آرتور معمولا استراتژی‌ها و نقشه‌های جنگی را به‌تن‌هایی ارائه می‌کرد.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۷۴
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 10

او سپری در اختیار داشت که اژد‌های عدالت را در خود جای داده بود و به‌عنوان اژد‌های سپر نیز شناخته می‌شد. مرلین هم جادوگری در حال آموزش بود که به شاه‌آرتور خدمت می‌کرد و پس از زندانی‌شدن شاه‌آرتور و شوالیه‌هایش، مسئول آوردن او و هم‌تیمی‌هایش به گذشته، برای مبارزه با مورگانا شد. مرلین یک دارایی بزرگ برای شوالیه‌ها محسوب می‌شد.

در تیتراژ این مجموعه کارتونی، شوالیه‌های عدالت این‌گونه معرفی می‌شدند: «شوالیه‌ها طبقه‌ای از برگزیدگان اجتماعی قرون وسطی در اروپا بودند که آیین جوانمردی، فتوت و قهرمانی را پیشه خود کردند. آن‌ها به‌تدریج به طبقه‌ای شجاع و جنگاور تبدیل شدند. شوالیه‌ها در جامعه آن روز اروپا از امتیازات ویژه‌ای برخوردار بودند. آداب و رسوم و مبانی خاصی برای خودشان داشتند و سوگند معروف آنها، از مظلوم دفاع کرده و بر ظالم می‌تازیم، زبانزد خاص و عام بود.»

«شوالیه‌های عدالت» با عنوان اصلی King Arthur & the Knights of Justice به معنای «آرتورشاه و شوالیه‌های عدالت» محصول ۱۹۹۳ آمریکا به نویسندگی جان کالوپین و کارگردانی استفان مارتینر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها