مسمومیت عجیب ورزشکاران در المپیک پاریس به دلیل آلودگی «سن»

رودخانه وحشت!

تعدادقابل توجهی ازورزشکاران مسابقه سه‌گانه در جریان ماده شنا تری‌اتلون دررودخانه سن مسموم شدند.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۵۰
 
این فقط بخشی از مشکلاتی است که در المپیک یقه ورزشکاران حرفه‌ای جهان را گرفته است که نشان از میزبانی ضعیف پاریسی‌ها در برگزاری مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان دارد. رقابت‌های تری‌اتلون که از نمادهای شعار المپیک محسوب می‌شود با تصمیم کمیته برگزاری مسابقات در رود سن برگزار شد اما شرایط حاکم بر پاریس و وضعیت نابسامان رودخانه سن این مسابقات را تا آستانه لغو پیش برد. در هفته‌های پیش از آغاز المپیک چالش اصلی بر سر آلودگی آب رود سن بود و با تمهیدات ویژه پاریسی‌ها سرانجام آلودگی آب کاهش یافت و به حد استاندارد رسید تا مسابقات طبق برنامه قبلی دررودخانه سن برگزار شود. با این وجود وضعیت نابسامان جوی در آستانه برگزاری المپیک دوباره آلودگی را به سن بازگرداند. هرچند مسئولان برگزاری مسابقات میزان آلودگی رود سن را اعلام نکرده‌اند اما اطمینان دادند که مسابقات رشته سه‌گانه همان‌طور که پیش‌بینی شده است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و این اتفاق هم افتاد اما به قیمت مسموم شدن ورزشکاران این رشته ورزشی!
مشکل به قدری جدی بود که کمیته برگزاری مسابقات حتی گزینه جایگزینی مسابقات سه‌گانه با دئواتلون را در نظر گرفت. اما در نهایت این رقابت برگزار شد.با این وجود آلودگی رودخانه سن به اندازه‌ای زیاد بود که مشکلاتی جدی برای ورزشکاران این رشته به همراه داشت و تعداد قابل توجهی از آنها در جریان ماده شنا تری‌اتلون در رودخانه سن در اثر نوشیدن ناخودآگاه آب مسموم شده بودند.تایلر میسلاوچوک ورزشکار کانادایی درست در خط پایان در پخش زنده بالا آورد و استفراغ کرد! اکاترینا شابالینا قزاقستانی حتی نتوانست به خط پایان برسد و پس از پایان مرحله شنا در نخستین دور مسابقه دوچرخه‌سواری شروع به استفراغ کرد! 
شرایط بد و افتضاح رودخانه سن سبب شد تا ورزشکاران سه گانه المپیک از شرایط مسابقه به شدت انتقاد کنند. تایلر میسلاوچوک ورزشکار سه‌گانه کانادایی جزئیات تکان دهنده‌ای از عملکرد خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس فاش کرد. میسلاوچوک که در سه‌گانه المپیک پاریس شانزدهم شد، گفت: من نیز مانند بسیاری دیگر از ورزشکاران درطی مسافت شنا حالت تهوع را تجربه کردیم. شاید برای قهرمانی نیامده بودم، اما مسابقه را تا آخر طی کردم. درادامه شارون ون راووندال، قهرمان هلندی تری‌اتلون المپیک ۲۰۱۶ پستی همراه با یک عکس جالب و کنایه‌آمیز در صفحه شخصی خوددر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که گولوم از فیلم ارباب حلقه‌ها را درحال ایستادن تا کمر در آب رودخانه سن نشان می‌دهد! ون راووندال در این پست نوشت: ۷ روز مانده تا ما این‌گونه از آب بیرون بیاییم!
این اتفاق‌ها در حالی افتاده است که مقامات شهر میزبان یک طرح شامل ۱.۴میلیارد یورو را برای بهبود زیرساخت‌ها و پاکسازی رودخانه سن که مدت‌ها آلوده بود انجام دادند و اصرار کردند بخش شنای مسابقات سه‌گانه و مسابقات شنای ماراتن با خیال راحت در رودخانه برگزار می‌شود. در اوایل روز چهارشنبه گفته شد که آخرین آزمایش آب نشان داد که کیفیت همسان با استانداردهاست.کیفیت آب در رود سن به طور مستقیم تحت‌تأثیر بارندگی است که می‌تواند منجر به جاری شدن آب فاضلاب به رودخانه شود. در مراسم افتتاحیه المپیک روز جمعه نیز باران شدیدی بارید و باران تا روز شنبه نیز ادامه داشت. به همین دلیل بررسی‌های آب این رودخانه که قبل از شروع المپیک استاندارد بود، کیفیت خود را از دست داد. حتی یک جرعه از آب آلوده رودخانه سن می‌تواند منجر به اسهال شود و میکروب می‌تواند باعث بیماری‌هایی مانند عفونت در دستگاه ادراری یا روده شود.البته خورشید و گرما تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت آب دارد و ورزشکاران امیدوارند موج گرمای روزهای آینده که در بیشتر مناطق فرانسه رخ خواهد داد، به بهبود کیفیت آب برای ادامه شنا و مسابقات کمک کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها