شروع دوره‌های آموزشی پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه برای موکب‌‌داران اربعین

یزد- عشقی گفت: موکب‌داران اربعین حسینی 1403 می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر استان در دوره‌های آموزش پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم، ثبت‌نام و شرکت کنند.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۰۰
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در نشست خبری با اعلام خبر ارسال دستورالعمل برگزاری دوره آموزش موکب‌داران مراسم اربعین اظهار داشت: اعضای موکب‌های اربعین که قرار است در خاک ایران و عراق خدمتگزار زائران حسینی باشند، می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر سراسر استان مراجعه و در دوره پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم شرکت کنند.

عشقی گفت: این دوره آموزشی ۸ ساعته از دو بخش حضوری و غیر حضوری تشکیل شده است و داوطلبان شرکت در این دوره پس از ثبت نام، جزوات آموزشی را دریافت کرده و در فرصت مقرر نسبت به مطالعه آن اقدام می‌کنند. وی افزود: داوطلبان سپس در یک دوره ۲ ساعته عملی حضور می‌یابند و در نهایت پس از موفقیت در آزمون پایانی موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد:  کمک‌های اولیه در گرمازدگی، سوختگی، برق‌گرفتگی، شکستگی دست‌وپا، همچنین احیای قلبی و ریوی و تریاژ و رسیدگی به مصدومان در سوانح احتمالی، برخی از سرفصل‌های اصلی این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.

عشقی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از شرکت همه موکب‌داران در این دوره آموزشی استقبال می‌کند اما حضور مسئول ایمنی و تاسیسات هر موکب در این آموزش‌ها را اکیدا توصیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها