شهردار یزد خبر داد:

راه اندازی فرهنگسرای خانه کتاب شهرداری یزد

یزد- شهردار یزد گفت: فرهنگسرای خانه کتاب شهرداری با هدف ترویج فرهنگ مطالعه با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۲۳۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در مراسمی با حضور ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، اعضای شورا، احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مصطفی زارع زاده معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، محمد حسن رفیعی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و دوستداران کتاب، خانه کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

شهردار یزد با بیان این که ایجاد دغدغه و حساسیت در خانواده‌ها نسبت به مسئله مطالعه و اُنس با کتاب از جمله راه‌کارهای کارآمد برای ترویج فرهنگ مطالعه به شمار می‌آید، تصریح کرد: این مهم با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی امکان‌پذیر است.

محی الدینی افزود: در این راستا سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای سال جاری، موضوع کتاب را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و به منظور ایجاد فضایی متمرکز و تخصصی در این حوزه، خانه کتاب را تأسیس کرده است.

وی ادامه داد: این مرکز با مشارکت جبهه فرهنگی انقلاب در سه بخش اصلی عملیات کتاب، شبکه مروجین و کنش‌گری کتاب فعالیت خواهد داشت.
 
گفتنی است؛ به منظور بهبود فضای موجود برای برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر، گعده و دورهمی شاعران یزد، جشنواره‌های شعر و دوره‌های کارگاهی شعر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اقدام به ایجاد سقف متحرک برای ساختمان خانه شعر و ادب کرده است که این اقدام امکان استفاده از فضای حیاط را در تمامی فصول سال فراهم می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها