پروژه مسکونی فردوسی تا پنج سال دیگر به بهره‌برداری میرسد

معاون فنی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق گفت: پروژه هزار واحدی فردوسی در مدت پنج سال با اعتباری حدود چهار هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۰۳۱
پروژه مسکونی فردوسی تا پنج سال دیگر به بهره‌برداری میرسد

مجید قاسمی هنری در نشست خبری روند پیشرفت پروژه مجتمع مسکونی ۱۰۰۰ واحدی و برج‌های مسکونی فردوسی که با حضور دکتر عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن کشور برگزار شد، اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در تیرماه سال ۱۳۶۹ توسط بانک مسکن در شرق کشور تاسیس شد.
وی با بیان اینکه پروژه بزرگ فردوسی در مدت پنج سال با اعتباری حدود چهار هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد، افزود: این پروژه با هدف ساخت مسکن مناسب، با کیفیت و با طراحی منحصر به فرد برای عموم مردم است و این شرکت با ساخت چنین پروژه‌هایی به ارتقا فرهنگ ساخت و ساز بین سازندگان کمک خواهد کرد.
معاون فنی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق با اشاره به اینکه این شرکت تا کنون با احداث بیش از ۵۰ پروژه در قالب ۶ هزار واحد مسکونی و ۵۷۰ واحد تجاری و اداری در شهر‌های مشهد، زاهدان و گلبهار تجلی یافته است، گفت: این پروژه‌ها نشان از عزم این مجموعه برای برداشتن گام‌های راسخ‌تر و در مسیر رفاه و توسعه اقتصادی جامعه دارد.
قاسمی با بیان اینکه همکاری میان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و آستان قدس از سه سال پیش آغاز شده است، گفت: دریافت پروانه این پروژه انبوه‌سازی به عهده آستان قدس و اجرای آن توسط این شرکت است.
وی با اشاره به اینکه بیش از هزار اصله درخت که در گذشته دور در این زمین وجود داشته، بار دیگر کاشته خواهد شد، ادامه داد: کل پروژه ۱۷۰ هزار مترمربع با کاربری مسکونی و بخشی از این پروژه با کاربری خدماتی نظیر محیط‌های ورزشی، درمانی و ... طبق مصوبه کمیسیون ماه ۵ شورای عالی استان خواهد بود. 
معاون فنی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق خاطرنشان کرد: این مجموعه فاخر با عنوان ساختمان زیست پذیر، با کاهش سطح اشغال و افزایش فضای سبز، رویکرد معماری کم کربن (تاکید بر پیاده‌مداری و حذف خودرو در محدوده ۵ هکتاری، پیش بینی کل پارکینگ‌های مجموعه در زیر زمین، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، کاربری‌های مختلط مانند مرکز کودک، مرکز سلامت، مرکز آموزشی و ...) طراحی شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه طراحی ایده و حجم‌های این پروژه توسط دکتر علیرضا تغابنی، مدیرکانون معماران معاصر و برگزیده چهار دوره جایزه آکادمی سلطنتی دورفمن انگلستان و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی انجام شده است. این پروژه در سال گذشته به عنوان طرح منتخب و راه یافته به مرحله نهایی جایزه جهانی معماری waf قرار گرفته است.

لزوم تجلی تمدن چندین ساله ایرانی در اجزای ساختمانی و نمای شهری پروژه‌ها 
در ادامه مدیرعامل بانک مسکن کشور ضمن بازدید، پایش عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و رونمایی از ماکت پروژه بزرگ فردوسی، گفت: تجلی تمدن چندین ساله ایرانی در اجزای ساختمانی و نمای شهری پروژه‌ها امری ضروری است، لذا با توجه به معماری فاخر ایرانی -اسلامی باید این المان‌ها در پروژه فاخر فردوسی با استفاده از رنگ‌های اصیل معماری به صورت جدی اجرا شود که در این زمینه بانک مسکن حمایت موثری خواهد کرد.
عباس حسینی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در این پروژه، افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری طرح‌های آن‌ها در پروژه‌های در دست اجرا از جمله شاخصه‌هایی است که به طور جدی به آن توجه شده و در همین پروژه فردوسی مشهد، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مشغول به کار هستند تا بتوانیم به سمت صنعتی سازی در حوزه ساختمان گام برداریم.
وی افزود: در سیاست‌های اعتباری بانک مسکن، تاکید ویژه بر تکنولوژی‌های نوین و انبوه‌سازی صورت گرفته است. ما بنا نداریم که فقط در زمینه تامین مالی حرکت کنیم و می‌خواهیم فعالیت‌های بانک مسکن را به سمتی سوق دهیم که سطح مهندسی در کشور ارتقا یابد و از طرف دیگر این پروژه‌ها به معماری اصیل ایرانی-اسلامی هم پاسخگویی داشته باشند.

newsQrCode
برچسب ها: فردوسی مشهد مسکن
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها