بررسی تبعات تداوم جنگ در غزه برای صهیونیست‌ها

شمارش معکوس برای اضمحلال

صهیونیست‌ها به استقبال فروپاشی رفتند

اگرچه ماه‌هاست صهیونیست‌ها نگرانی خود را درخصوص خطر جنگ داخلی و فروپاشی قریب‌الوقوع این رژیم بروز می‌دهند اما ظهور این نگرانی‌ها در عرصه رسانه‌های صهیونیستی هیچ‌گاه به اندازه روزهای اخیر و به‌ویژه پس از شورش در یک پایگاه نظامی اسرائیلی نبوده است تا جایی که بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی پس از این شورش، از واژه فروپاشی در تیترها و مطالب خود استفاده کردند.
کد خبر: ۱۴۶۶۹۲۱
 
براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، شمار زیادی از صهیونیست‌های راستگرای افراطی در اعتراض به محاکمه نظامیانی که اسرای فلسطینی را در غزه شکنجه کرده بودند، به دادگاه نظامی در بیت‌لید، مجاور با پایگاه نظامی آن حمله کردند. پس از افشای جنایات نظامیان صهیونیست در زندان «سدیه تیمان» معروف به «گوانتاناموی اسرائیل» علیه اسرای غزه، دادگاه نظامی در بیت‌لید دستور بازداشت نظامیان مظنون به آزار و شکنجه جنسی اسرای فلسطینی را صادر کرد. این نظامیان بازداشت شدند و به بیت‌لید انتقال یافتند. شهرک‌نشینان تندروی اسرائیلی به این منطقه یورش آوردند و رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد حدود ۱۲۰۰ معترض به شهرک بیت‌لید رسیدند و ده‌ها نفر از آنها توانستند به ساختمان دادگاه نظامی یورش بیاورند تا نظامیان محکوم‌شده را آزاد کنند.
 
در یک قدمی جنگ داخلی
شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از شورش اخیر در پایگاه نظامی بیت‌لید، از فروپاشی ارتش اشغالگر و به‌تبع آن سرنگونی «اسرائیل» در بحبوحه جنگ در نوار غزه سخن گفتند.روزنامه معاریو به نقل از بن کاسپیت، یکی از خبرنگاران صهیونیستی نوشت که اسرائیل در آستانه هرج و مرج نیست بلکه در درون هرج و مرج قرار دارد و تصاویر ویدئویی که نشان می‌دهد ده‌ها و صدها اسرائیلی تلاش می‌کنند وارد پادگان‌های نظامی شوند، نمادی از تجزیه جامعه صهیونیستی است.
این گزارش می‌افزاید: نتانیاهو وعده می‌دهد که ما در یک قدمی پیروزی کامل قرار داریم اما ناگهان متوجه شدیم که در یک قدمی جنگ داخلی هستیم.روزنامه اسرائیل الیوم نیز در این رابطه نوشت حوادثی که دوشنبه‌شب در سرزمین‌های اشغالی رخ داد و شهرک‌نشینان به پایگاه نظامی بیت‌لید حمله کردند، مناقشات امنیتی درخصوص اوضاع شمال سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرد. اسرائیل زیف، رئیس سابق عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نیز با ابراز نگرانی خود در این رابطه گفت که تنها نگران انحلال ارتش اسرائیل نیست، بلکه نگران انحلال کامل رژیم صهیونیستی است.رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که در پی تنش‌های امنیتی در سرزمین‌های اشغالی، شرکت‌های بزرگ هواپیمایی سفرهای خود به سرزمین‌های اشغالی را به حالت تعلیق درآورده‌اند و برخی دیگر از شرکت‌های بین‌المللی نیز در آستانه اتخاذ این تصمیم هستند. معاریو نیز اعلام کرد: نگرانی‌های روزافزون از عواقب وخیم سناریوهای جنگی بر بازار بورس اسرائیل نیز تاثیر می‌گذارد و طی روزهای اخیر شاهد افت شدید ارزش سهام در این بازار هستیم.روزنامه هاآرتص هم در سرمقاله دیروز خود نوشت: حوادث اخیر، شاهدی زنده و مستقیم از روند پیشرفت فروپاشی اسرائیل در دوره بنیامین نتانیاهو است.
 
صهیونیست‌ها در سخت‌ترین دوران
رئیس رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ نیز اعتراف کرد که «به لحاظ امنیتی درحال گذراندن یکی از سخت‌ترین روزها هستیم... نباید باری سنگین بر دوش نظامیان و فرماندهان ارتش باشیم».
نیر دووری، مفسر نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت که ۲۲ سال است به عنوان یک تحلیلگر و خبرنگار نظامی کار می‌کند اما هرگز صحنه‌هایی را که در بیت‌لید مشاهده کرده، ندیده بود.
وی افزود که حادثه حمله به پایگاه نظامی بیت‌لید «چهره واقعی ما را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد آخرین نهادی که هنوز در اسرائیل منسجم مانده بود، در معرض خطر متلاشی شدن است. این یک تهدید موجودیتی محسوب می‌شود».
خاخام بنی‌لاو گفت این حادثه نشان داد که «رویای تشکیل کشور مستقل یهودی» در سایه سیاست‌های افراطی و خشونت‌آمیز دورتر و دورتر می‌شود.تحلیلگر روزنامه معاریو، آوی اشکنازی نیز هرج و مرج در بیت‌لید را نشانگر «آغازی بر پایان اسرائیل» دانست.
 رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید نیز این یورش را «جنایتی نفرت‌انگیز و خطرناک» از سوی اعضای کنست دانست که «ارتش و به همراه آن اسرائیل را متلاشی می‌کنند».
 
حمایت وزیران تندرو از هرج و مرج
یائیر گولان، رئیس حزب «کار» رژیم صهیونیستی درواکنش به این اقدام صهیونیست‌ها گفت که کابینه نتانیاهو به دستور ایتامار بن‌گویر، وزیر قانون‌شکن از سرکشی و هرج و مرج در داخل ارتش این رژیم حمایت می‌کند.وی تاکیدکرد که مخفی شدن عمدی پلیس نظامی و نادیده گرفتن حمله به پادگان و دادگاه بیت‌لید تصادفی نیست.این مقام صهیونیست افزود که بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم، صهیونیست‌ها و امنیت آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها