معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛

هدف از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده،فرهنگ‌سازی نظام پیشگیری و مراقبت است

"دکتر برجویی فرد": هدف از اجرای برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع)، فرهنگ‌سازی نظام پیشگیری و مراقبت است.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۴۷

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی، دکتر قاسم برجویی فرد در آیین افتتاح هم‌زمان ۱۳ پایگاه سلامت شهری برنامه سلامت خانواده در شهر خورموج افزود: هدف از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع)، فرهنگ‌سازی نظام پیشگیری و مراقبت در بین مردم و جامعه است.

دکتر برجویی فرد ادامه داد: در این برنامه تعداد مراقبین سلامت افزایش پیدا کرده و هر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت توسط یک مراقب سلامت و ماما خدمات بهداشتی دریافت می‌نماید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: برنامه سلامت خانواده در شهر خورموج در فاز دوم این برنامه اجرا شده و امروز ۱۳ پایگاه سلامت شهری افتتاح شد تا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی با کمترین هزینه محقق شود.

دکتر قاسم برجویی فرد تأکید کرد: در نظام مراقبتی که با اجرای این برنامه شکل می‌گیرد هدف این است تا بیماری‌های جدید و بیماری‌های غیر واگیر مثل قند خون، فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها که از عوامل مرگ‌ومیرهای اخیر هستند به‌موقع شناسایی و درمان شوند و نظام پیشگیری و مراقبت بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

آیین افتتاح هم‌زمان ۱۳ پایگاه سلامت شهری در شهر خورموج با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار شهرستان دشتی و معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی، رئیس بیمارستان زینبیه (س) خورموج و مسئولین ادارات شهرستان دشتی برگزار شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها