ایسنا: شهردار تهران گفت: آسفالت کردن و کند و کاری خیابانها عمدتا در شب انجام میشود و غیر از کوچه پس کوچههای فرعی، هیچ عملیاتی در روز انجام نمیشود.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۲

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه افتتاح پل B2 در تقاطع شیخ فضلاله و ایستگاه مترو صادقیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تهران پیشبینی ترافیک سنگین اول مهر ماه را داشته است و به همین دلیل برخی از پروژههای مهم عمرانی نظیر پل B2 را با دو و سه شیفت کاری از چند ماه قبل تسریع کرد، تا در اول مهر ماه نتیجهبخش باشند.
وی افزود: در عین حال از اول مهر ماه 85 درصد ظرفیت اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی به کار گرفته میشود و برای ارتقای فرهنگ عمومی برای استفاده از حمل و نقل عمومی در هفته اول مهر ماه استفاده از اتوبوس و مترو برای دانشآموزان و دانشجویان رایگان خواهد بود.
قالیباف در مورد کندن زمین، آسفالت کردن معابر اصلی در طول روز و جابجایی ایستگاههای اتوبوس در بخشهای مختلف شهر، گفت: بخشی از عملیات عمرانی شهر که به تاسیسات آب و برق و گاز و تلفن مربوط میشود و مانعی برای ترافیک است ، تعطیل خواهد شد اما پروژههای عمرانی اساسی شهر تهران نمیتواند به مدت یک ماه (15 شهریور تا 15 مهرماه) تعطیل شود و به عکس شهرداری تهران موظف است، یکسری از پروژههای عمرانی را برای شروع سال تحصیلی از اول شهریور ماه با دو و سه شیفتکاری شروع کند.
وی خاطر نشان کرد: همه اقداماتی عمرانی که منجر به ایجاد ترافیک میشوند، تعطیل شدهاند و اقدامات عمرانی محلی محدود خسارت چندانی نداشته و تاخیری در انجام امور روزمره برای مردم ایجاد نمیکند.
قالیباف در پاسخ به سوال مجدد خبرنگاران نسبت به انجام برخی پروژههای منطقهای نظیر جابجایی ایستگاههای اتوبوس، آسفالت و کندن زمین و معابر به خصوص در نزدیکی مدارس، توضیح داد: آسفالت کردن خیابانها را نمیتوانیم، معطل نگهداریم، اما عمده عملیات آسفالت در شب انجام میشود و به جز در کوچه پس کوچههای فرعی هیچ عملیات آسفالتی در روز انجام نمیشود.
وی در ادامه به توقف دو ماه عملیات اجرایی در اتوبان بابایی اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه در دو ماه گذشته به دلیل اختلافنظر اساسی با دانشگاه امام علی (ع) که متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، متوقف شده بود. این دانشگاه خود را مالک کارگاه شهرداری میدانست و مدعی زمین آن بود و به همین دلیل پروژه را به مدت دو ماه معطل نگه داشت.
شهردار تهران با بیان این که به نظر ما دانشگاه امام علی (ع) مالکیتی در مورد این زمین ندارد، ادامه داد: روز گذشته طبق توافقی که با مسوولان این دانشگاه صورت گرفت، برای جلوگیری از اختلاف نظر بیشتر اجارهنامهای را تنظیم کردیم تا کارگاه فعلا مشغول به کار شود.
وی افزود: به شهرداری تهران قول دادهاند که تا 48 ساعت دیگر پروژه مجددا شروع به کار کند و من نیز قول میدهم تا قبل از شروع بارندگی پروژه اتوبان بابایی حتما به اتمام برسد.
قالیباف همچنین در پاسخ به خبرنگاران در مورد پایان روزشمار پروژه میلاد که تا سه روز دیگر به صفر میرسد، گفت: حتما پس از پایان روز شمار شمارش منفی مجدد آن آغاز خواهد شد.
وی افزود: این پروژه 75 روز در بخش ساخت و وارد کردن تجهیزات و امکانات به زمان نیاز دارد، اما افتتاح کامل پروژه همان طور که از قبل قول داده بودیم در دهه فجر خواهد بود و تاخیری نخواهد داشت.
در این حین یکی از اعضای شورایاری شهرک آپادانا که در حاشیه این پروژه قرار دارد، از شهردار تهران خواست تا نسبت به رفع مشکلات مردم این منطقه اقدام کند که وی گفت: طبق قانون شهرکها، شهرداری تهران در مورد شهرکها هیچ وظیفهای ندارد و در مقابل خدمات ارائه شده باید عوارض دریافت کند، اما در عین حال از سال گذشته نسبت به آسفالت و فضای سبز این منطقه اقدام شده است.
مهندس دنیا مالی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین در مراسم افتتاح پل B2 اظهار کرد: این پل برای تسهیل شرایط حمل و نقل مسافران محور غرب تهران از تقاطع شیخ فضلاله نوری و محمدعلی جناح بسیار مهم بوده است و امیدواریم با اجرای پروژه تقاطع مهم B1 که به زودی عملیات عمرانی آن را آغاز میکنیم، شرایط ترافیکی در این محدوده تسهیل شود.
وی افزود: برای اجرای این پروژه معارضان بسیاری داشتهایم و تلاش میشود با رفع این معارضان اجرای پروژه را به جلو بیندازیم.
دنیامالی یادآور شد: این پروژه بیش از شش میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که دو میلیارد آن برای رفع معارضان صرف شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها