فرمانده کل سپاه: دشمنان از تهدیدهای خود پشیمان می شوند

ایسنا: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه پیام برای دشمنان با توجه به تهدیداتشان علیه ایران گفت: پیام ما برای دشمنان این است که آنها از این تهدیدات پشیمان میشوند.
کد خبر: ۱۴۶۶۴۶

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری بعد از مراسم رژه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران افزود: آنان به عراق و افغانستان حمله کردهاند ولی در حال حاضر در آنجا گرفتار شدهاند.
وی به قدرت دفاعی، اقتدار، یکپارچگی نیروهای مسلح و ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا آنها از این تهدیدات راه به جایی نمیبرند. آنها در دوران دفاع مقدس به ایران حمله کردند، به آنها توصیه میکنیم که از آن مساله درس بگیرند و خطاهای گذشتهی خود را تکرار نکنند. به آنها توصیه میکنیم که اشتباهاتشان را تکرار نکنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیام شما برای همسایگان عربی ایران چیست؛ گفت: پیام ما به آنها پیام دوستی است. ما با آنها دوست هستیم. ما باید با هم متحد شویم و از منطقه دفاع کنیم.
فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوالی مبنی بر خودکفایی جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی گفت: خودکفایی از نظر ما دارای تعریفی است و ما هیچگاه ادعا نمیکنیم که از نظر تسلیحات نظامی به پای برخی از کشورهای قدرتمند رسیدهایم، اما در بخش دفاعی و خنثی کردن امکانات دشمن به خودکفایی رسیدهایم و امکانات مقابله با تهاجم دشمن را داریم.
جعفری با بیان اینکه " دشمنان از نظر بعضی توانمندیها و امکانات مادی از ما بالاتر هستند" در عین حال گفت: ولی ما به حدی رسیدهایم که بتوانیم شیوههای آنها را خنثی کنیم. ما نمونه حزبالله لبنان را در پیشرو داریم؛ برادران حزباللهمان توانستند سلاحهای ارتش رژیم صهیونیستی را خنثی کنند و در برابر رژیم صهیونیستی بایستند و ما این توانمندی را داریم.
وی گفت: ما جواب تکنولوژی را با تکنولوژی نمیدهیم با تاکتیکها و شناسایی نقاط ضعف دشمن و با توجه به توانمندیهای خود میدهیم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه "در حال حاضر توانمندی ما از نظر دفاعی به سطح خوبی رسیده و ما نمونهای از آنها را در مراسم رژه نیروهای مسلح که در حضور رییسجمهور برگزار شد، مشاهده کردیم" در پاسخ به این سوال که اگر این امکاناتی که ما اکنون داریم را در سال 59 داشتیم چه اتفاقی میافتاد؛ گفت: مهم امکانات نیست، مهم توانمندی بکارگیری از پتانسیلها و امکاناتی است که در اختیار داریم، البته مطمئنا اگر ما این امکانات را در سال 59 داشتیم، جنگ مطمئنا هشت سال به طول نمیکشید و اینکه 1.5 سال طول کشید که عراقیها را از خاک ایران بیرون کنیم ، با این امکانات ، این امر کمتر از شش ماه صورت میگرفت.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پاسخ ایران به هرگونه تهاجم احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: ما قطعا به این تهاجمات پاسخ میدهیم.
جعفری خاطرنشان کرد: اگر کشوری اجازه دهد که از فضای کشورش جهت حمله به ایران استفاده شود ، ما آن کشور را نیز متحد دشمن قلمداد میکنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها