شهردار یزد خبر داد:

ایجاد مجموعه ای از حیوانات مصنوعی حیات وحش ایران و آفریقا در پارک کوهستان

یزد- شهردار یزد از ایجاد مجموعه حیات وحش ایرانی و آفریقایی شامل ۲۴ گونه جانوری در پارک کوهستان تا پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۸۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، ابوالقاسم محی الدینی با بیان این که در حال حاضر استفاده از پارک‌های شهری به دلیل افزایش روزافزون جمعیت، سبک زندگی آپارتمان نشینی و فاصله گرفتن فضای کالبدی شهرها از محیط‌های طبیعی، بیش از گذشته مورد توجه شهروندان قرار گرفته است، اظهار داشت: پارک‌های شهری به عنوان بخشی از زیر ساخت‌های طبیعی و مؤلفه‌های موثر در سیمای شهر، محل ارتباط انسان شهرنشین و طبیعت هستند و بدون شک حیات وحش می تواند تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت آنها دانست.

وی افزود: حیوانات همواره از جذابیت زیادی برای اکثر افراد برخوردارند؛ به‌طوری که بسیاری از مردم سفرهای خود را بر پایه بازدید از موجودات حیات وحش که دوست دارند از نزدیک ببینند برنامه‌ریزی می‌کنند؛ این در حالی است که این امکان برای بسیاری از مردم امکان پذیر نیست.

شهردار یزد ادامه داد: این پروژه، حیات وحش به صورت مصنوعی و در اندازه های طبیعی را در معرض دید عموم قرار داده تا علاوه بر جذابیت، افزایش آگاهی و دانش را به دنبال داشته باشد.

محی الدینی گفت: در همین راستا احداث این مجموعه در دو محور حیات وحشی ایران و آفریقا با هدف رضایت شهروندی و همچنین بازدیدهای علمی برای کودکان و نوجوانان در پارک کوهستان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا پایان هفته به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای فاز اول ۲۴ گونه جانوری، حیواناتی از قبیل آهو، مرال، بز کوهی، شیر، یوزپلنگ، عقاب، فلامینگو، درنا، حواصیل، پلیکان، دراج، اسب، کروکودیل، اوریکس، کودو، بوفالو، کفتار ایرانی، زرافه و سایر حیوانات با تعداد ۱۰۸ عدد در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها