افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به ۹۰ میلیون تومان

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از افزایش سقف غرامت بیمه واحد‌های مسکونی خسارت دیده در بلایای طبیعی به ۹۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۸۱

به گزارش جام جم آنلاین،آخوندی اعلام کرد: سقف پرداخت خسارت نسبت به سال ۱۴۰۲ برای امسال افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده ، به طوری که از ۳۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۹۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداری‌ها شناسایی و به مدیریت بحران استان معرفی و توسط ارزیاب‌ها درصد خسارات برآورد می‌شود، افزود: به واحد‌های خسارت دیده در سیل و زلزله حداکثر تا سقف ۹۰ میلیون تومان بلاعوض غرامت بیمه پرداخت می‌شود.

آخوندی با اشاره به زلزله آذرماه ۱۴۰۱ در شهرستان‌ها طبس و بشرویه، افزود: در این زمین لرزه ۶۸۳ واحد مسکونی خسارت دیدند که از این تعداد ۵۷۰ واحد واجد دریافت غرامت تشخیص داده شدند که ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان غرامت به این واحد‌ها پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: ۵۰ واحد از ۶ تا ۱۸ میلیون تومان و ۴۸ واحد ۳۰ میلیون تومان سقف غرامت را دریافت کردند.

به گفته وی همچنین به ۷۵ واحد بیش از ۱۵ میلیون تومان غرامت پرداخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با اشاره به وقوع زمین لرزه آبان ۱۴۰۲ در شهرستان نهبندان، عنوان کرد: در این زمین لرزه ۱۶۴ واحد خسارت دیدند که ۱۴۴ واحد،  واجد دریافت خسارت تشخیص داده شد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این واحد‌ها واریز شد.

به گفته وی به این واحد‌ها  با توجه به میزان خسارات وارد، ۶ تا ۱۲ میلیون تومان غرامت پرداخت شد.

آخوندی با اشاره به وقوع سیل اردیبهشت ۱۴۰۳ در اکثر شهرستانها، گفت: در این رابطه نیز ۳۳۴ واحد مسکونی خسارت دیدند که ارزیابی و ثبت میزان خسارت این واحد‌های مسکونی در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها