رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

عدم نظارت فنی و شهرسازی از عوامل قطع درختان است

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه عدم نظارت فنی و شهرسازی یکی از عوامل قطع درختان است، گفت: ارائه تراکم منفی نیز موجب نفی درختان کاشته شده است. 
کد خبر: ۱۴۶۵۰۴۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری شورا با موضوع حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری و اربعین حسینی و با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار کرد: ماه محرم ماه شور و شعور حسینی است که بر محور ولایت می‌چرخد.

وی در موضوع حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، گفت: مدت‌هاست در زمینه‌های مختلف شهرسازی و فضای سبز شهری نکاتی مشاهده می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: در گذشته، درختکاری در حواشی ساختمان‌ها را داشتیم که اکنون با توجه به پروانه‌های صادر شده، این مورد حذف شده است.

نظری عدم نظارت فنی و شهرسازی را یکی از عوامل قطع درختان برشمرد و افزود: لازم است در این خصوص در نشست‌های شهرسازی و ماده 5 به متصدیان امر تذکر داده شود.

وی ارائه تراکم منفی را موجب نفی درختان کاشته شده دانست و تصریح کرد: این امر زنگ خطری در بحث تخریب فضای سبز شهری است که علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی و سفره‌های زیرزمینی، مشکلات دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: در 6 مورد حذف پارکینگ را داشتیم که یکی از آن موارد قطع درخت بود که متأسفانه اکنون این مورد را نیز نفی می‎‌کنیم.

نظری با تأکید بر اینکه سازمان سیما منظر باید در موضوع قطع گسترده درختان ورود کند، خاطرنشان کرد: در ماده 7 در بیشتر مواقع حتی بررسی ابتدایی روی نقشه‌ها ندارند و اکثر جانمایی‌ها غلط است.

وی یادآور شد: معاونت شهرسازی باید دقت بیشتری در جانمایی‌ها داشته باشد تا از قطع درختان بیشتر جلوگیری شود. 
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه و در خصوص بحث اربعین نیز اظهار کرد: سال‌های گذشته در باب اربعین چندین دستورالعمل از وزارت کشور داشتیم که امسال تا به این لحظه موردی ندیده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها