مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار اعلام کرد؛

نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی:

اختصاص ارز ترجیهی برای واردات برنج ضرورت ندارد

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در آیین اولین برداشت برنج از شالیزارهای بابل گفت: اختصاص ارز ترجیهی برای واردات برنج ضرورت ندارد و این کار به ضرر تولیدکنندگان داخلی تمام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۰۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علیرضا مهاجر در این آیین اظهار داشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و برای تحقق این مهم باید تخصیص ارز ترجیهی برای واردات برنج حذف شود.


وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد محصول تولیدی در بخش کشاورزی از نمونه خارجی آن بهتر است، افزود: متأسفانه واردات این محصولات با ارز ترجیهی که نصف قیمت داخلی تمام می‌شود، به ضرر تولیدکننده تمام می‌شود.


مهاجر با اشاره به اینکه در بخش صنعت هر وارداتی که انجام می‌شود با ارز آزاد و حتی تعرفه هم به آن اضافه می‌شود، گفت: این امر در محصولات کشاورزی برعکس است و ظلم بزرگی به کشاورزان می‌شود.


معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم خرید گندم در کشور ۴.۵ میلیون تن بود، اظهار داشت: این امر در سال گذشته به ۱۰.۵ میلیون تن رسید و در سال جاری کشور در تولید گندم خودکفا شد.


وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تولید برنج در کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود، گفت: در سال گذشته تولید این محصول به ۲.۵ میلیون تن رسیده که این میزان در سال جاری هم افزایش خواهد یافت.


مهاجر تصریح کرد: با برنامه‌های اجرا شده در سه سال اخیر در بخش‌های مختلف کشاورزی افزایش تولید داشتیم که این رویه در سال جاری هم ادامه‌دار خواهد بود.


در این آیین که با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل جهاد کشاورزی و جمعی از کشاورزان و برنج‌کاران برگزار شد، اولین برداشت نمادین برنج از شالیزارهای بابل انجام شد.


گفتنی است که استان مازندران قطب تولید برنج در کشور است و بیش از ۴۰ درصد از اراضی شالیزاری و حدود ۵۰ درصد از محصول برنج کشور در این استان تولید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها