کلاهبرداری در ایتا، تهدیدی که هر لحظه می توانید قربانی آن باشید!

اپلیکیشن ایتا از جمله پیامرسان های پرطرفدار داخلی محسوب می شود که کاربران آن حداقل 30 میلیون نفر می باشد. به همین خاطر این برنامه برای کلاهبرداران به بستر مناسبی جهت فعالیت تبدیل شده است. در نتیجه امروزه کلاهبرداری در ایتا قربانیان زیادی دارد. این قربانیان پیرامون حل و فصل مشکل خود سوالات متنوع و گوناگونی را در ذهن خود دارند که به مهمترین آنها در ابتدای نوشته اشاره کردیم. به همین خاطر تصمیم داریم در این نوشته به صورت کامل با کلاهبرداری در ایتا و نحوه مشاوره حقوقی کلاهبرداری آشنا شویم. پس تا انتها در کنار ما باشید.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۷۳

کلاهبرداری در ایتا، تهدیدی که هر لحظه می توانید قربانی آن باشید!

تعریف کلاهبرداری در قانون ایران

اولین گامی که در راستای آشنایی با کلاهبرداری در ایتا بایستی برداشته شود، پرداختن به تعریف کلاهبرداری در قانون ایران می باشد. در همین راستا قانونگذار در ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری به صورت کامل این جرم را تعریف کرده است. شما می توانید برای مطالعه دقیق تر به این ماده سر بزنید.

در واقع به صورت خلاصه این ماده عنوان می کند که اگر کسی با متوسل شدن به فریب، حیله و روش های متقلبانه، اموال شخص دیگری را از مالکیت او در بیاورد، بر اساس قانون مجازات خواهد شد. در واقع در این جرم، مالک خودش شخصاً و با رضایت خود، اموالش را در اختیار کلاهبردار قرار می دهد. همین عامل باعث شده تا جرم کلاهبرداری نسبت به جرم سرقت، عمل مجرمانه جداگانه ای باشد. به عبارت دیگر در سرقت، مالک هیچگونه رضایتی مبنی بر دادن مال به مجرم ندارد. در صورتی که در کلاهبرداری اینگونه نیست.

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به صورت تخصصی تر با جرم کلاهبرداری آشنا شویم. در واقع این جرم نیز مانند سایر جرایم دارای سه عنصر می باشد که عبارتند از:

·        عنصر قانونی که همان ماده 1 قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری می باشد.

·        عنصر مادی که عبارت است از: 1) انجام عمل مجرمانه با توسل به طرق متقلبانه به شکل فعل مثبت، نه ترک فعل. 2) وجود شرایط لازم جهت محقق شدن جرم کلاهبرداری که شامل مواردی همچون فریب خوردن بزه دیده و اغفال شدن وی، متقلبان بودن طرقی که کلاهبردار جهت کلاهبرداری به آنها متوسل می شود و متعلق بودن مال مورد نظر به دیگری می باشد.
·        عنصر روانی کلاهبرداری که عبارت است از عمدی بودن استفاده از طرق متقلبانه جهت فریب قربانی به قصد بردن اموال تحت مالکیت وی.

جرم کلاهبرداری انواع مختلفی دارد که یکی از زیر مجموعه های آن کلاهبرداری در ایتا می باشد. به عبارت دیگر، کلاهبرداری در ایتا عبارت است از آن کلاهبرداری که در بستر پیامرسان ایتا انجام می گیرد. در نتیجه مشاوره با پلیس فتا یا وکیل جرائم سایبری در اینگونه موارد بسیار حائز اهمیت است.
 
اثبات کلاهبرداری در ایتا

اگر بخواهیم صدور حکم مجازات کلاهبرداری در ایتا را برای مجرم قطعی کنیم بایستی در راستای اثبات جرم کلاهبرداری در ایتا قدم برداریم. در واقع بایستی ببینیم که اثبات این جرم از چه طریقی انجام می شود؟ به همین خاطر به سراغ ماده 160 قانون مجازات اسلامی می رویم.

این ماده عنوان می کند: «ادله اثبات جرم عبارت از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است».

البته سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا اثبات کلاهبرداری در ایتا از طریق تمامی این موارد امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال، منفی است.

در واقع قسامه در مورد جرائمی به کار می رود که مجازات آنها پرداخت دیه یا قصاص می باشد. از طرفی، سوگند نیز در جرائم تعزیری کاربردی ندارد و جرم کلاهبرداری در ایتا از جمله جرائم تعزیری محسوب خواهد شد.

به همین خاطر جهت اثبات کلاهبرداری در ایتا فقط می توان از طریق اقرار، شهادت و علم قاضی اقدام نمود که در ادامه به صورت تفصیلی هر کدام را بررسی می کنیم.

اثبات کلاهبرداری در ایتا از طریق اقرار: بر اساس ماده 164 قانون مجازات اسلامی، اگر خود مجرم به ارتکاب جرم کلاهبرداری در ایتا اقرار کند و بگوید که با توسل به وسایل متقلبانه، بزه دیده را فریب داده و از این طریق نیز اموال او را برده است قاضی وی را به مجازات کلاهبرداری در ایتا محکوم خواهد کرد. با استناد به ماده 172 قانون مجازات اسلامی، یک بار اقرار در این جرم کفایت می کند.

اثبات جرم کلاهبرداری در ایتا از طریق شهادت شهود: برای اثبات این جرم از طریق شهادت، حضور دو شاهد کافی است. این موضوع از ماده 199 قانون مجازات اسلامی استنباط می شود. در واقع وی باید شخصاً شاهد توسل مجرم به وسایل متقلبانه و فریب دادن بزه دیده جهت بردن مال او باشد.

اثبات جرم کلاهبرداری در ایتا از طریق علم قاضی: در مواردی که اقرار یا شهادت شهود کارساز نبوده یا در دسترس نیستند، بزه دیده می تواند با ارائه اسناد، مدارک و اماره هایی نظیر اسکرین شات ایتا به قاضی کمک کند تا به یقین برسد و حکم مجازات کلاهبرداری در ایتا را صادر نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی کلاهبرداری از طریق پیام رسان ایتا اقدام کنید. 

کلاهبرداری در ایتا، تهدیدی که هر لحظه می توانید قربانی آن باشید!
 
شکایت از کلاهبرداری در ایتا

سوال دیگری که در این نوشته بایستی به آن پاسخ دهیم، این است که برای شکایت از کلاهبرداری در ایتا چه اقداماتی باید انجام گیرد؟ از جمله مراحلی که جهت شکایت از کلاهبرداری در ایتا بایستی طی گردد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

·        تنظیم شکواییه جهت رسیدگی به جرم مذکور: در ابتدا شما بایستی درخواست رسیدگی به جرم را تحت یک شکواییه مطرح کنید. در این شکواییه اطلاعاتی نظیر درخواست شما، مشخصات متهم و غیره وجود دارد. البته فراموش نکنید که پیدا کردن مشخصات متهم در جرایمی همچون کلاهبرداری در ایتا دشوار است. در همین راستا بهتر است جهت مشاوره حقوقی ردیابی کلاهبرداری در ایتا اقدام کنید.

·        انضمام تمامی اسناد و مدارک اثبات کننده جرم به شکواییه تنظیم شده.

·        ثبت شکواییه توسط یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی.

·        انتظار جهت تعیین زمان برگزاری دادگاه و طی شدن پروسه قانونی جهت صدور حکم.

در ابتدا شاید شکایت کلاهبرداری در ایتا امر آسانی به نظر برسد. به نحوی که شاید تصمیم بگیرید با وکیل جرائم سایبری مشاوره نداشته باشید و خودتان شخصاً این مشکل را حل کنید. در صورتی که این تصور کاملاً غلط است.

نکات حقوقی گوناگون و پیچیده ای پیرامون جرم کلاهبرداری در ایتا وجود دارد که فقط وکیل جرائم سایبری به این موضوعات مسلط است و می تواند به شما کمک کند. در نتیجه در تمامی مراحل به ویژه تنظیم اصولی شکواییه بهتر است حتماً از طریق مشاوره حقوقی کلاهبرداری با این وکیل در ارتباط باشید تا مشکل شما بدون هیچگونه خللی حل گردد. فراموش نکنید که در کلاهبرداری در ایتا بحث اموال و دارایی شما مطرح است.

پس نباید حل و فصل این جرم مهم را به وکلای تازه کار بسپارید و سعی کنید برای حل مشکل خود از وکلای خبره و با تجربه مشورت بگیرید.
 
مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در ایتا

اکنون که با شکایت کلاهبرداری در ایتا و نحوه تنظیم شکواییه آن آشنا شدیم، نوبت آن رسیده که به سراغ مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در ایتا برویم. در واقع قرار است در این بخش به این سوال بپردازیم که پس از ثبت شکواییه تنظیم شده توسط وکیل جرائم سایبری در دفاتر خدمات قضایی چه اتفاقی برای پرونده مورد نظر ما خواهد افتاد؟

در ابتدا این شکواییه جهت رسیدگی به جرم کلاهبرداری در ایتا و انجام تحقیقات و بررسی های ابتدایی به دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای واقع در ناحیه 31 تهران ارجاع داده خواهد شد. پس از انجام بررسی های ابتدایی توسط این دادسرا و اثبات انجام جرم توسط بازپرس این پرونده جهت بررسی های بیشتر و صدور حکم به دادگاه صالح ارسال می شود.

اکنون شاید بپرسید که دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری در ایتا کدام است؟ در همین راستا به سراغ رای وحدت رویه شماره 729 هیئت عمومی دیوان عالی کشور می رویم.

این رای وحدت رویه عنوان می کند: «نظر به اینکه در صلاحیت محلی، اصل صلاحیت دادگاه، محل وقوع جرم است و این اصل در قانون جرایم رایانه ای نیز ـ مستفاد از ماده ۲۹ ـ مورد تأکید قانون گذار قرار گرفته، بنابراین در جرم کلاهبرداری مرتبط با رایانه هرگاه تمهید مقدمات و نتیجه حاصل از آن در حوزه های قضایی مختلف صورت گرفته باشد، دادگاهی که بانک افتتاح کننده حساب زیان دیده از بزه که پول به طور متقلبانه از آن برداشت شده در حوزه آن قرار دارد صالح به رسیدگی است».

پس اگر شخص «الف» فرد قربانی کلاهبرداری در ایتا باشد و شخص «ب» مجرم محسوب گردد، دادگاهی صالح به رسیدگی است که در حوزه بانک افتتاح کننده حساب شخص «الف» که پول از آن برداشت شده، باشد.

کلاهبرداری در ایتا، تهدیدی که هر لحظه می توانید قربانی آن باشید!
مشاوره حقوقی تلفنی جرائم سایبری

در این بخش به این سوال پاسخ دهیم که اهمیت مشاوره حقوقی کلاهبرداری چیست؟

در پاسخ به این سوال در ابتدا باید اشاره کنیم که جرم کلاهبرداری در ایتا از جمله جدیدترین جرائم سیستم حقوقی ایران و جهان شناخته می شود. در نتیجه قوانین و مقررات حقوقی گوناگونی پیرامون آن وجود ندارد و در بین قوانین موجود نیز پیچیدگی بسیاری مطرح است.

در نتیجه تنها وکیل جرائم سایبری می تواند به ما در حل و فصل اینگونه از دعاوی کمک کند. از طرفی، بزه دیده جرم کلاهبرداری در ایتا هیچگونه اطلاعات دقیقی از مجرم مورد نظر نداشته و ممکن است همین عامل باعث تضییع حق وی گردد. در نتیجه اگر از تخصص وکیل استفاده نکند، هیچگاه به مجرم دست نخواهد یافت. به علاوه جرم کلاهبرداری در ایتا جرمی است که به صورت مستقیم با اموال و دارایی بزه دیده سر و کار دارد.

در نتیجه پیش پا افتاده ترین سهل انگاری در پروسه حل و فصل اختلافات می تواند منجر به از دست رفتن تمامی اندوخته فرد گردد. به نحوی که هیچگاه نیز جبران نخواهد شد.
در نتیجه بایستی بگوییم اگر با مشکلات حقوقی پیرامون کلاهبرداری در ایتا دست و پنجه نرم می کنید، قطعا بدون مشورت گرفتن از وکیل جرائم سایبری نمی توانید به نتیجه مطلوب و دلخواه دست پیدا کنید.

البته شما بایستی برای این کار به وکلای مجرب و کارآزموده مراجعه کنید. در همین راستا اگر به دنبال وکیل جرائم سایبری مجرب هستید قطعاً می دانید که این کار تا چه میزان می تواند سخت باشد.

در نتیجه ما به شما موسسه حقوقی وکلای تلفنی را معرفی می کنیم. این موسسه مجرب و با سابقه امکان مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکلای این حیطه را در سایت وکلای تلفنی برای شما فراهم کرده است.

همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی می توانند با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس بگیرند.
 
هزینه مشاوره حقوقی با وکیل سایبری

در واقع آن چیزی که باعث می شود بسیاری از افراد نسبت به دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری اقدام نکنند، هزینه‌ های بالای آن می باشد. البته این موضوع نیز به خودی خود می تواند باعث شکست آنها در پرونده مذکور و در نهایت ایجاد ضررهای مالی هنگفتی گردد.

پس موسسه حقوقی وکلای تلفنی در راستای ایجاد شرایط دریافت مشاوره حقوقی برای تمامی اقشار جامعه سعی داشته هزینه مشاوره با وکیل کلاهبرداری در ایتا را به صورت مقرون به صرفه و منطقی تعیین کند. البته نمی توان این هزینه را به صورت دقیق تعیین نمود.

چرا که به فاکتورهای گوناگونی از جمله تخصص وکیل، تجربه وی، موضوع مورد اختلاف و غیره بستگی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که موسسه حقوقی وکلای تلفنی، امکان مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان را برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه مشاوره حقوقی کلاهبرداری ندارند فراهم کرده است.

همچنین بایستی بگوییم تمامی خدمات این مجموعه به صورت شبانه روزی و در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل نیز ارائه می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها