به‌دلیل تیراندازی در بیمارستان و فراری‌دادن سرکرده باند، کیفرخواست صادر شد

«دالتون‌ها»در برابر اتهام محاربه

پرونده «برادران دالتون» و همدستان آنها که با حمله مسلحانه به بیمارستان، سرکرده باند را فراری ‌داده بودند با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب تهران ارسال‌شد.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۰۶
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل اردیبهشت سال گذشته افرادی برسرمسائل طایفه‌ای دریکی ازمحله‌های پایتخت با هم درگیر شدند که در جریان آن پنج نفر زخمی گردیده وبه بیمارستان انتقال یافتند.یکی اززخمی‌ها یاسرنام داشت.اوسابقه‌دار ودزدحرفه‌ای خانه‌هابودو می‌ترسید حالا که در بیمارستان است پلیس سراغش بیاید. تلفنی موضوع را با برادرانش درمیان گذاشت. آنها ازغرب کشور به تهران آمدند و با پوشاندن چهره‌شان و همراه چند‌ نفر دیگر مسلح به کلاشینکف، وارد بیمارستان شده و با تیراندازی و کتک‌زدن سرباز محافظ، برادرشان را با خود بردند. بعد از چهارماه، یاسر و برادرانش بازداشت شدند. آنها تحت تحقیقات قضایی- پلیسی قرار گرفتند و با اعتراف به جرایم‌شان روانه زندان شدند. با گذشت یک‌سال از دستگیری آنها، متهمان پرونده چند ‌روز پیش برای آخرین تحقیقات قضایی به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران منتقل شدند. یاسر،سرکرده بانددرآخرین اظهاراتش گفت:درآن دعوای طایفه‌ای چندنفررازخمی کرده‌ام اما خودم هم زخمی شدم و وقتی در بیمارستان  به‌هوش آمدم، دستبند به دستم و  یک سرباز بالای سرم بود. من با سه برادرم به خانه‌های شمال تهران رفته ودست به سرقت‌های سریالی زده واموال قیمتی،دلار،سکه،طلا وتابلوفرش راسرقت کرده‌بودیم ومی‌ترسیدم راز سرقت‌ها فاش شود. به‌همین دلیل در تماس با برادرانم نقشه فرار از بیمارستان را طراحی و اجرا کردیم.
این درحالی‌بود که بقیه متهمان نیز در این جلسه به فراری‌دادن مسلحانه او از بیمارستان، تیراندازی در آنجا، ایجاد رعب و وحشت برای افراد حاضر در بیمارستان و دزدی سریالی خانه آنها اعتراف کردند. اکبری، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: دو نفر از متهمان که مسلحانه به بیمارستان حمله کرده بودند، همچنان فراری و پرونده‌شان در دادسرا مفتوح است . برای چهارنفر دیگر از متهمان حمله مسلحانه به بیمارستان هم به اتهام محاربه کیفرخواست صادر شد و پرونده به دادگاه‌ انقلاب استان تهران ارسال شد. همچنین در رابطه با سرقت از خانه‌ها نیز برای برادران و همدستان آنها کیفرخواست صادر شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها