رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد؛

برخورد قانونی با خودروهای فاقد مجوز مدارس

یزد- رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: با مالکان خودروهایی که بدون کسب مجوز از این سازمان، اقدام به جابجایی دانش‌آموزان کنند برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۴۶۸۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهدی فعالی اظهار داشت: تمام خودروهایی که اقدام به جابجایی دانش آموزان می کنند باید از این سازمان مجوز کسب کنند در غیر این صورت با رانندگان خاطی برخورد قانونی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعات سال گذشته، یکهزار و ۵۰۱ خودرو مدرسه در یزد مجوز گرفتند و تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز سرویس دهی شده اند که قطعاً این آمار اضافه خواهد شد.

فعالی با بیان اینکه بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش استان نزدیک به ۲۰ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند، تصریح کرد: به این ترتیب ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز سال گذشته با استفاده از سرویس فاقد مجوز جابجا شدند.

وی از رتبه بندی شرکت های حمل و نقل بر اساس ظرفیت جابجایی دانش آموزان خبر داد و گفت: در رتبه یکم، یکهزار و ۶۰۰ دانش آموز و ۱۶ مدرسه، رتبه دوم، ۱۲۰۰ دانش آموز و ۱۰ مدرسه و رتبه سوم ۷۰۰ دانش آموز و هفت مدرسه پوشش داده می شوند.

وی افزود: سال گذشته آیین نامه جدید سرویس مدارس ابلاغ شد که بر اساس آن سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد متولی ساماندهی سرویس مدارس معرفی و کار اجرایی از آذر سال گذشته آغاز شد.

فعالی با بیان اینکه سیاست گذاری کلان به عهده شورای ترافیک استان است، به برگزاری جلسات مختلف هماهنگی بین عوامل اجرای این آیین نامه اشاره کرد و از تدوین مدل کلان برای اجرای این آیین نامه در قالب پازل حمل و نقلی خبر داد.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان در سامانه سپند در حال انجام و اطلاعات شرکت ها و رانندگان هم در حال تکمیل است و سپس مدارس وارد عمل می شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد به اقدامات بخش بازرسی و نظارت برای کنترل قیمت به عنوان اصلی ترین ارکان اجرای آیین نامه اشاره و اظهار کرد: قرار شد از امسال شرکت ها متولی نظارت شوند و هر شرکت نظارت یک مدرسه را به عهده می گیرد.

وی با بیان اینکه ۷۳۵ مدرسه در شهر یزد وجود دارد گفت: از این تعداد سال گذشته ۱۸۵ مدرسه سرویس دهی می شدند اما امسال با آمار ۲۰ هزار دانش آموز، تعداد مدارس به ۳۰۰ مدرسه افزایش می یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد درباره شیوه پرداخت تعرفه خدمات سرویس مدارس، گفت: نرخ کرایه تا سال گذشته بر اساس مسافت تعیین می شد اما امسال با توجه به مشکلات سال قبل در محاسبه مسافت ها، قرار شد که یک مبلغ ورودی برای سرویس در نظر گرفته شده و بقیه هزینه بر اساس مسافت دریافت شود که نسبت به سال قبل افزایش یافته اما درصد افزایش نرخ متفاوت است و نباید از ۴۵ درصد بیشتر شود.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در سامانه انجام می شود تا اختلافی در محاسبه تعرفه خدمات ایجاد نشود، اضافه کرد: مدل های پرداخت هم در سامانه تعیین شده است که مدل اول پرداخت نقدی است، در مدل دوم ۲۵ درصد پیش پرداخت دریافت می شود و بقیه مبلغ باید تا اسفندماه تسویه شود و در مدل سوم تسهیلات کم بهره پرداخت می شود اما ۲۵ درصد پیش پرداخت دارد و تا اردیبهشت سال بعد باید تسویه شود.

سال تحصیلی گذشته ۲۷۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه تحصیل می کردند.​​​​​​​

 

newsQrCode
برچسب ها: برخورد سرویس یزد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها