رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خبر داد

نظارت و بازرسی تردد خودروهای باری در یزد هوشمند می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد:

اتوبوس‌های شهری به کمک دوچرخه‌سواران یزدی می‌آیند

یزد- رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: برای تسهیل استفاده از دوچرخه در نقاط مختلف شهر، امکان جابه‌جایی دوچرخه با اتوبوس‌های شهری در قالب «رَک» فراهم شده است.
کد خبر: ۱۴۵۹۳۴۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهدی فعالی با اشاره به کاهش استفاده از دوچرخه در فرهنگ شهر یزد برای طی مسافت‌های کوتاه، اظهار داشت: سازمان حمل ‌و نقل با تجهیز برخی از اتوبوس‌ها به رک دوچرخه فرصت را برای اضافه‌کردن دوچرخه به وسایل حمل‌ونقل همگانی فراهم کرده است.

وی بر ضرورت اجرای حمل‌ و نقل ترکیبی به‌ویژه استفاده از دوچرخه تأکید کرد و افزود: برای تسهیل استفاده از دوچرخه در نقاط مختلف شهر، امکان جابه‌جایی دوچرخه با اتوبوس‌های شهری در قالب «رَک» فراهم شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اضافه کرد: در قالب این طرح که در اتوبوس‌های اسکانیا و در حال حاضر در  خیابان امام خمینی (ره) اجرا می‌شود، شهروندان می‌توانند برای استفاده از دوچرخه در نقاط دیگر شهر، آن را با اتوبوس جابه‌جا کنند.

فعالی با اشاره به استفاده از «رَک» برای جابه‌جایی دوچرخه‌ها تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی درون‌شهری و اجرای حمل‌ونقل ترکیبی است.

وی گفت: یکی از راه‌حل‌ها برای کنترل معضلات ترافیکی موجود در معابر کم‌عرض مرکز شهر یزد، توزیع جابه‌جایی شهری در سیستم‌های مختلف حمل و نقل شهری، متناسب با تقاضای سفر و شرایط ویژه بافت تاریخی است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد: فراهم‌شدن شرایط جابه‌جایی دوچرخه با اتوبوس شرایط را برای دوچرخه‌سواری در شهر دوچرخه‌ها فراهم می‌کند تا هم شاهد نشاط شهروندی و کاهش ترافیک و هم کاهش مشکلات زیست‌محیطی باشیم.​​​​​​​

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها