مدیر کل پست خراسان شمالی در تشریح اقدامات سه ماهه مطرح نمود ؛

قبول ، توزیع و رهسپاری بیش از 717هزار مرسوله پستی درخراسان شمالی

مدیر کل پست خراسان شمالی در تشریح اقدامات سه ماهه مطرح نمود ؛

قبول ، توزیع و رهسپاری بیش از 717هزار مرسوله پستی درخراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی _جام جم آنلاین _ به گزارش روابط عمومی اداره کل پست استان خراسان شمالی ؛ امروز چهار شنبه 13 تیرماه سالجاری ، رامین خرمی مدیر کل پست استان خراسان شمالی به تشریح اقدامات پست خراسان شمالی در سه ماهه نخست سالجاری در حوزه های ترافیک ؛ کیفیت ؛ تجارت الکترونیک و بازاریابی پرداخت و اظهارداشت : پست خراسان شمالی در سه ماه اول سالجاری 272.715 فقره مرسوله به مقصد سایر استانهای کشور صادر نموده که علاوه بر رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر نیم درصد سهم ترافیک کل کشور را نیز تأمین نموده است .
کد خبر: ۱۴۶۴۳۶۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مدیرکل پست استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه اول سالجاری بالغ بر 444.846 فقره مرسوله به این استان وارد شده است ، افزود : 28 درصد از حجم مرسولات وارده به استان شامل بسته و امانت پستی می باشد . وی اضافه نمود : در مجموع بیش از 717 هزار مرسوله پستی در استان قبول ، رهسپار و یا توزیع شده است . 1- وضعیت کیفی پست استان را چگونه ارزیابی می کنید ؟ با انجام برنامه ریزی مدون ، تشکیل جلسات کیفیت بصورت دوبار در هر ماه که قبل وبعد از اعلام نتایج بمنظور تدابیر لازم در دو جهت پیشگیری و ارتقا شاخص های کیفی صورت می پذیرد و همچنین مشارکت و تلاش دسته جمعی ، استان خراسان شمالی در ارزیابی عملکرد سه ماهه نخست سالجاری در بین استانها و مناطق پستی رتبه برتررا کسب نموده است و با شناختی که از مجموعه کارکنان این استان میرود امیدواریم که این روند تا پایان سال وجودداشته باشد و در همین جا لازم میدانم که از زحمات این عزیزان تشکر نمایم.

قبول ، توزیع و رهسپاری بیش از 717هزار مرسوله پستی درخراسان شمالی

با توجه به تغییرات مدیریتی انجام شده حوزه فنی و بکارگیری افراد دارای تجربه و تخصص بعنوان مسئولین سنجه های کیفی در زمینه راهبری و کنترل انجام فرآیندهای پستی تا حدود بسیار بالائی تاثیر گذار بوده است . ایجاد تغییرات اساسی در فضای تجزیه و مبادلات پست استان و انتقال به مکان جدید از حیث فضای کاری، دسترسی نزدیک به باجه معطله و پاسخگویی به ارباب رجوع و تجهیزات پستی امکان ارائه خدمات با مطلوبیت بالاتری را فراهم آورده است. تشکیل جلسات هفتگی در زمینه آسیب شناسی و تحلیل بی ترتیبی های پستی در زمینه ارتقاء سطح کیفیت ارائه خدمات پستی نقش موثری داشته است. توسعه میدان توزیع در سطح روستاهای استان و مراجعه مستقیم موزعین به درب منازل روستایی جهت تحویل مرسولات تجهیز سیستم نامه رسانی به فناوری های روز و تحوبل اندرویدپوز جهت تسهیل در امر توزیع جذب تعداد 3 نفر نامه رسان دانه شمار – ماشین سوار بعنوان شرکتی در بخش توزیع تبدیل وضعیت 16 نفر نیروی دانه شمار – به شرکتی 2- در زمینه ترافیک به ویژه سرویسهای با ارزش افزوده ، کدپستی ،احراز نشانی و تجارت الکترونیک چه برنامه هایی داشته ودارید ؟ در زمینه ارائه خدمات جانبی سرویس های پستی نظیر سرویس کدپستی قابل ذکر است از دو طریق مراجعه حضوری و الکترونیکی امکان ارائه این سرویس به مشتریان فراهم می باشد. درراستای اجرای دولت الکترونیک یکی از بانک های اطلاعاتی مورد نظر ، کدپستی ده رقمی می باشد که صرفا در اختیار پست می باشد ،بواسطه داشتن همین اطلاعات پایه و اساسی است که پروژه ملی جی نف که از برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است به پست واگذار گردیده لذا براساس برنامه ها و اهداف پیش بینی شده با توجه به آموزش هایی که به متصدیان باجه قبول داده شده است در سه ماهه اول سالجاری پست استان با ترافیک 26107 فقره شامل خدمات کدپستی ، استعلام وصدور کدپستی ،درخواست ایجادی جدید و صدور آنلاین گواهی نسبت به مدت مشابه سه ماه اول سال 1402 حدود 205 درصد از نظر درآمدی رشد داشته است و درحال حاضر 100 درصد اماکن شهری سطح استان بهنگام سازی ، داده آمایی و ژئوکد شده است. خرمی در ادامه به بیان اهمیت سرویس های با ارزش افزوده در شرکت ملی پست پرداخت و تصریح کرد : شرکت ملی پست متولی بروزرسانی و نگهداری از پایگاه داده املاک کشور است، لذا احراز هویت مکانی افراد علاوه بر ایجاد شفافیت سبب ممانعت از هرگونه عواقب سوء ناشی از عدم ارائه آدرس صحیح خواهد شد و به موجب قانون دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات مکلفند علاوه بر احراز هویت فردی نسبت به احراز هویت مکانی افراد نیز اقدام نمایند از اینرو سرویس احراز نشانی بعنوان یک سرویس با ارزش افزوده بالا علاوه بر ایجاد در آمدهای پایدار برای شبکه پستی سبب ایجاد رویه مفید و اثربخش در راستای ایجاد شفافیت در جامعه خواهد شد که پست خراسان شمالی توانسته در مدت ۳ ماهه اول سالجاری نسبت به صحت سنجی اطلاعات تعداد 20607 مکان که درخواست های آن از طریق سامانه های برخط این سرویس واصل شده اقدام نماید که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است. در تکمیل استفاده از سرویس کدپستی ، سرویس جدید احراز نشانی نقش موثری در بهره برداری از کدپستی و شناسائی هویت مکانی متقاضیان خدمات دولتی و موسسات مالی را در بر می گیرد و از طرفی موجب شفافیت تسهیل ارائه خدمات پستی به مشتریان گردیده است. یکی از مهمترین طرف های قرارداد شرکت ملی پست "ناجا" می باشد که طبق توافق فیمابین مدت زمان زیادی است که توزیع مرسولاتی با محتویات گذرنامه ،کارت سوخت ،کارت ماشین و شناسنامه خودرو به پست واگذار گردیده است که بدلیل عدم دسترسی به گیرندگان مرسولات در باجه معطله نگهداری می شدند لذا در جهت تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مشتریان "احراز نشانی " آدرس گیرنده مقرر گردید که پس از ثبت اطلاعات در سامانه "سخا" با مراجعه حضوری درب منازل توسط موزعین پست انجام پذیرد که با بررسی میدانی که از باجه های معطله انجام شده در واقع انباشت مرسولات تقریبا به حد صفر رسیده است و در سه ماهه اول سالجاری پست استان 20607 فقره ترافیک سرویس احراز نشانی داشته است که نسبت به مشابه سه ماهه اول سال 1402 از نظر ترافیک 42 درصد رشد داشته است. مدیر کل پست استان خراسان شمالی ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات و شاخص های عملکردی، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات، قبول مرسولات در باجه های سیار، ایجاد صندوق های پستی هوشمند(لاکر) با بهره گیری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد و نوآور استان و توسعه طرح ملی جی نف را از اولویت های پست خراسان شمالی در سالجاری دانست و تصریح کرد : برگزاری جلسات مستمر با موضوع انضباط پستی با هدف جلوگیری از حدوث هرگونه بی ترتیبی در عملیات پستی ، کنترل و پایش قراردادهای کلان ، باز طراحی فرآیندها و تغییر شیفت های کاری بمنظور تسریع در مدت زمان سیر مرسولات و همچنین ارجاع روزانه درخواست های واصله در بستر سامانه eop به شهرستانها برای ارائه پاسخ مناسب و بموقع و جلب رضایت مشتریان از جمله اقدامات اصلاحی انجام شده پست خراسان شمالی در فرآیندهای اجرایی و در جهت ارتقای شاخص های کیفی در سالجاری می باشد که در سنجش ارزیابی عملکرد مبتنی بر BSC ادارات کل پست استانها و مناطق که بصورت ماهانه توسط دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت متبوع انجام می شود پست استان خراسان شمالی توانست در خرداد ماه امسال رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دهد . با گسترش جغرافیایی جوامع بشری نیازبه ابزارها وتکنولوژی های نوین جهت کاهش معظلات اجتماعی ازجمله کاهش ترددهای غیرضروی و مصرف سوخت بیشتر مشهود گردید ،پس از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست بواسطه داشتن پتانسیل های بسیار خوبی که در شبکه پستی وجود داشت از جمله ناوگان حمل ونقل و وجود دفاتر روستایی سرویس خرید و فروش اینترنتی به پست واگذار گردید و با تشکیل جلسات و کارگروههای مختلفی که با مرکز پارک علم وفناوری ، جهاددانشگاهی ،شرکت ها و استارتاپ ها برگزار گردید. وی توسعه بازار با مدنظر قراردادن دسترسی به بازارهای بومی محلی را از دیگر راهبردهای پست خراسان شمالی در راستای حمایت از مشاغل خانگی و تولید کنندگان خرد دانست و عنوان داشت : با توجه به ظرفیت های طبیعی و بالقوه استان خراسان شمالی در تولیدات بومی و محصولات استراتژیک ، انعقاد قراردادهای تجارت الکترونیک با تولید کنندگان محصولات بومی می تواند علاوه بر دسترسی تولید کنندگان به بازارهای فرا استانی سبب جذب ترافیک و به تبع آن ایجاد در آمدهای پایدار در شبکه گردد بطوریکه در حال حاضر 37 فروشگاه فعال که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارند با این اداره کل همکاری لازم را دارند ، و در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب در سالجاری که به صورت مجازی برگزار شد بالغ بر 7500 فقره کتاب از طریق استان توزیع شده است و بطور کل در سه ماهه اول سال 11738 فقره مرسولات اینترنتی از مقصد خراسان شمالی به سایر استانها ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سه ماهه اول سال قبل 201 درصد افزایش داشته و تعداد 33361 فقره مرسوله اینترنتی نیز جهت توزیع به این استان واصل شده است. درراستای تحقق پیش بینی در نظر گرفته شده ترافیک ودرآمد با سوق دادن مشتریان به استفاده از ظرفیت پست ویژه ،شاهد رشد 15 درصد ترافیک و 48 درصد درآمد نسبت به مشابه سه ماهه اول سال قبل بودیم. وی افزود: ارائه خدمات نیابتی در پست در راستای تامین نیاز مشتریان و جلوگیری از اتلاف وقت و تردد های غیر ضرور مردم در دستگاههای دولتی است. خرمی خاطر نشان نمود :باید استفاده از پست به جای خود پستچی گری که معضلات فراوانی را نیز به دنبال دارد فرهنگ سازی شود. وی با بیان اینکه ارائه خدمات نیابتی در حال افزایش است تصریح نمود :در حال حاضرهمکاری با ثبت احوال در خصوص صدور و چاپ شناسنامه و توزیع در نشانی متقاضیان وگسترش تعامل و همکاری پست و ثبت اسناد در خصوص توزیع اسناد تک برگی مالکین انجام گرفته است. مدیر کل پست استان عنوان نمود:داشتن شبکه مویرگی ،ارزان بودن ، مورد اعتماد بودن و سابقه طولانی پست در ارائه خدمات از مواردی است که پست را نسبت به دیگر شرکت ها متمایز می کند و همواره انتخاب اول مردم است. هم اکنون با توجه به تغییر ماهیت پست نامه ها به امانات زیر ساخت های پستی توسعه یافته و شاهد ارتقاء روز افزون در این حوزه خواهیم بود. 3- در خصوص اجرای طرح جی نف چه اقداماتی در استان صورت پذیرفته است؟ اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح ملی GNAF دردو بخش شهری و روستائی در حال انجام می باشد ، در گام اول ژئوکد نمودن اطلاعات کد پستی شهرهای استان 25 شهر به طور کامل اجرا گردیده است و در بخش روستاهای استان با ایجاد زیر ساخت های لازم نظیر آموزش کاربران ، جذب نیروی انسانی به شکل طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری طرح بهنگام سازی اطلاعات در حال انجام می باشد و در حال حاضر تهیه نقشه ها جهت انجام عملیات فوق در حال پیگیری جهت عملیاتی شدن می باشد. 4- سخن پایانی ؟ مدیر کل پست استان با بیان اینکه یکی از اهداف پست بهره وری از فناوری های روز دنیاست افزود: تعامل با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و بهره گیری از توان بخش خصوصی در راستای توسعه هوشمند سازی و نوآوری در شبکه های حمل و نقل لجستیک از اهداف پست استان است که نهایتا موجب ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. در خاتمه برخود لازم می دانم که از زحمات همه همکاران در کلیه واحدها تشکرو قدردانی نمایم انشالله شاهد ارتقاء و پیشرفت ایران عزیز در همه زمینه ها باشیم./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها