یورو و کوپا به جذاب‌ترین مرحله خود رسیدند

تب‌داغ نیمه‌نهایی

درهیاهوی روزهای پر هیجان یورو۲۰۲۴ وکوپا۲۰۲۴، فوتبالی‌ها چشم از جعبه جادویی تلویزیون بر نمی‌دارند.بازی جذاب انگلیس‌-سوئیس که در ضربات پنالتی به سود سه‌شیرها تمام شد سرآغاز هیجانی بود که تا نزدیکی‌های ۷صبح دیروز ادامه داشت.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۰۲
نویسنده رضا پورعالی - دبیرگروه ورزش
 
بعد از نمایش مهیج وایکینگ‌ها، جادوی فوتبال در المپیک اشتادیوم برلین ظهور کرد؛ جایی که ترک‌ها، لاله‌های نارنجی را تا مرز سکته بردند، با یک گل به خودی، یک هت‌تریک دراماتیک را برای هلندی‌ها رقم زدند. هلند شد حریف انگلیس در نیمه نهایی یورو تا پازل ۴ گانه این مرحله با حضور اسپانیا، فرانسه، انگلیس وهلند کامل شود؛ یک نیمه‌نهایی فوق‌العاده برای آنها که عاشق تماشای فوتبال‌‌های کلاسیک ملی هستند.  در آمریکا هم غوغایی بود صبح دیروز. بعد از پیروزی ۵بر صفر کلمبیا مقابل پاناما و جشن صعود خامس رودریگز و یارانش به نیمه نهایی، برزیلی‌ها دردیگر بازی یک چهارم نهایی به مصاف اروگوئه رفتند تا کلکسیونی از اشک و لبخندها در ورزشگاه الیجنت شهر نوادا به تصویر کشیده شود.هر دو تیم موقعیت‌های زیادی داشتند تا در۹۰‌دقیقه برنده اززمین خارج شوند. موقعیت‌هایی که در ۱۵‌دقیقه پایانی با توجه به ۱۰ نفره شدن اروگوئه برای سلسائو بیشتر هم بود اما برزیل در ضربات پنالتی مغلوب اروگوئه شد تا همچون آلمان در یورو، آنها هم وداعی تلخ با کوپا آمه‌ریکا داشته باشند. حالا ترکیب بازی‌های نیمه نهایی کوپا هم مشخص شد؛ آرژانتین با کانادا و کلمبیا با اروگوئه. آنجا در آمریکا همه منتظر حضور دوباره مسی در فینالی دیگر هستند و از بین اروگوئه و کلمبیا هر تیمی که حریف آلبی‌سلسته شود، یک فینال جذاب را شاهدخواهیم بود. درست مثل فینال یورو ۲۰۲۴ که فرقی نمی‌‌کند بین کدام دو تیم برگزار شود؛ اسپانیا - انگلیس، اسپانیا – هلند، فرانسه – انگلیس یا فرانسه – هلند. منتظر دو نیمه‌نهایی جذاب و پرستاره باشید.
     
مربیان آرژانتینی؛ کابوس سلسائو
به نظر می‌رسد مربیان آرژانتینی به کابوسی برای برزیل در کوپا آمه‌ریکا تبدیل شده‌اند زیرا آمار چنین چیزی را به خوبی نشان می‌دهد. برزیل در ۲۰ سال اخیر ۵ بار از کوپا آمه‌ریکا حذف شده است که همگی برابر مربیان آرژانتینی بوده است: 
۲۰۱۱ برابر پاراگوئه با هدایت تاتا مارتینو
۲۰۱۵ برابر پاراگوئه با هدایت رامون دیاز
۲۰۱۶ برابر پرو با هدایت گاریکا
۲۰۲۱ برابر آرژانتین با هدایت اسکالونی
۲۰۲۴ برابر اروگوئه با هدایت بیلسا
     
کومان: می‌توانیم تا فینال پیش برویم
تیم ملی فوتبال هلند در بازی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف ترکیه رفت و با نتیجه ۲‌بر یک برنده شد تا در نیمه نهایی حریف انگلیس شود. رونالد کومان، سرمربی هلند ضمن ابراز شادی از این نتیجه گفت: عملکردی عالی داشتیم و با هواداران جشن گرفتیم. ما هنوز با بهترین تیم‌ها روبه‌رو نشده‌ایم، این را درک می‌کنم، امافکرکردن به این چیزها فایده‌ای ندارد. حضور در نیمه نهایی هم برای ما مثل قهرمانی است، چون هیچکسی چنین انتظاری را نداشت اما می‌توانیم تا فینال پیش برویم. 

سرمربی برزیل: مقصر منم!
دوریوال جونیور، سرمربی برزیل، پس ازشکست مقابل اروگوئه ۱۰نفره در ضربات پنالتی گفت که مسئولیت کامل حذف تیمش را بر عهده می‌گیرد. او درصحبت‌هایی بعد از این بازی گفت:باید اذعان کنم که نتایج اخیر تیم‌ملی برزیل اصلا موردانتظارنبوده و مسئولیت کامل آنها را برعهده می‌گیرم امافکرمی‌کنم این تیم فضای زیادی برای رشد،تکامل و پیشرفت دارد.تغییر یک‌شبه ایجاد نمی‌شود و نیاز به زمان داریم. در اولین تورنمنت رسمی مااین نتیجه دور ازانتظار بود.حالاهدف اصلی ما صعود به جام‌جهانی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها