رهبر انصارالله یمن:

آمریکا به دنبال کشاندن عربستان به سوی جنگ فراگیر با یمن است

رهبر معنوی انقلاب یمن با اشاره به تلاش آمریکا برای باز کردن پای عربستان سعودی به جنگ فراگیر با یمن، به ریاض هشدار داد که اگر از «اقدامات احمقانه» خود، دست برندارد، عواقب این کار خود را نیز باید بپذیرد.
رهبر معنوی انقلاب یمن با اشاره به تلاش آمریکا برای باز کردن پای عربستان سعودی به جنگ فراگیر با یمن، به ریاض هشدار داد که اگر از «اقدامات احمقانه» خود، دست برندارد، عواقب این کار خود را نیز باید بپذیرد.
کد خبر: ۱۴۶۳۹۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله امروز در آغاز سال جدید هجری قمری، سخنرانی کرد و گفت که مسلمانان در حال حاضر، نیازمند بازگشت به اسلام اصیل هستند.

الحوثی ضمن انتقاد از ارتباط برخی از کشورهای عربی با صهیونیستها و نهادهای وابسته به آنان، تأکید کرد: «برخی از این نهادها، در راستای تغییر شیوه‌های تحصیلی خود به سود یهودیان عمل می‌کنند. این تغییر شیوه‌ها در عربستان، امارات، مصر و مغرب از طریق کمیته‌های یهودیان اسرائیل در حال انجام است».

وی هدف از حملات رسانه‌ای و جنگ نرم را به تباهی کشاندن مسلمانان توصیف کرد و گفت: باندهای جاسوسی که به سود آمریکا در یمن کار می کنند، بخشی از طرح ترویج فساد و نفوذ در یمن به شمار می‌روند. در حال حاضر، همچنان باندهایی هستند که به زودی نقاب از چهره آنها برداشته خواهد شد.

عملیات‌های دریایی یمن، باعث شگفتی و وحشت دشمنان شد

رهبر انقلاب یمن ضمن انتقاد از حملات آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی وابسته به آنان به این کشور، عنوان کرد: «جنگ علیه یمن، فقط نظامی نیست، بلکه در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز در جریان است».

الحوثی با اشاره به اینکه عملیاتهای دریایی یمن، مایه شگفتی و وحشت دشمنان شده است، گفت: «پیش از اینکه عملیاتهای حمایتی خود از غزه را آغاز کنیم، آمریکا تصور می‌کرد که می‌تواند آن را متوقف کند، ولی تجهیزات فراوان و پیشرفته آمریکا هم نتوانست باعث توقف عملیاتهای ما شود».

وی با بیان اینکه آمریکا از تاکتیکهای موشکی یمن غافلگیر شد، خاطر نشان کرد: تاکتیکهای مجاهدان ما، باعث شکست تاکتیکها و تکنولوژیهای پیشرفته دشمن شد. تهدیدها برای مجاهدان ما به فرصتهایی تبدیل شد که شکست دشمنان را آشکار ساخت».

عملیاتهای دریایی یمن، تأثیر خود را بر اقتصادهای آمریکا، اسرائیل و انگلیس گذاشته است

رهبر انقلاب یمن با تأکید بر اینکه آمریکا از طریق ناوهای هواپیمابر خود همیشه به دنبال شکست روانی کشورها بوده است، گفت: زمانی که این ناو به خلیج [فارس] می‌رسید، رهبران عرب وحشت می‌کنند و دست از چیزی برمی‌دارند که آمریکا مخالف آن است.

وی با اشاره به حملات یمن به ناو آمریکایی در راستای حمایت از مردم غزه، تصریح کرد: مأموریت هجومی ناو هواپیمابر آمریکا به مأموریت فرار بدل شد. در پی عملیاتهای ما، حرکت کشتیهای اسرائیلی نیز به نصف کاهش یافته و در دریای سرخ تقریبا به صفر رسیده است. عملیاتهای دریایی ما، تأثیر خود را بر روی اقتصادهای آمریکا، اسرائیل و انگلیس گذاشته است».

الحوثی، سرنگونی کابینه انگلیس را ناشی از تأثیرات حملات یمن بر روی اقتصاد این کشور دانست و گفت: آمریکا هم در یک بن‌بست واقعی گرفتار شده است. اروپاییها اما با زیرکی، با فشارهای آمریکا مقابله کردند و مشارکت آنان [در جنگ علیه یمن] فقط دفاعی بوده است. ناوچه‌های اروپایی بدون اینکه کشور ما را بمباران کنند، در رهگیری پهپادهای ما مشارکت داشتند».

آمریکا به دنبال کشاندن عربستان به سوی جنگ فراگیر با یمن است

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای جهان در تله ائتلاف آمریکا گرفتار نشدند و حتی با یمن نیز هماهنگی مستقیم داشتند، تصریح کرد: «بزرگترین شکست آمریکا این بود که نتوانست کشورهای همجوار دریای سرخ را وارد عملیاتهای پشتیبانی از اسرائیل کند. آمریکا همچنین نتوانست کشورهای عربی و همسایه را مجبور کند که از خاک خود به ما حمله کند».

وی در عین حال گفت که آمریکا همچنان در تلاش است که برای فشار به یمن از عربستان استفاده کند و تأکید کرد: «آمریکا به ما پیامهایی داده است که عربستان را مجبور خواهد کرد که دست به اقدامات خصمانه بزند. در حال حاضر، تمرکز آمریکا بر روی مسائل اقتصادی است».

 الحوثی هر گونه اقدام عربستان علیه یمن را در راستای خدمت به اسرائیل و آمریکا دانست و گفت: از طریق واسطه‌ها هشدار دادیم و توصیه کردیم که عربستان دست از اقدامات احمقانه خود بردارد. آمریکا قصد دارد عربستان را وارد جنگ فراگیر با ما کند و وضعیت را به دوران اوج تنش بازگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها