المیادین: مشارکت در دور دوم انتخابات ایران از دور اول بیشتر خواهد شد

شبکه لبنانی در ادامه پوشش روزانه تحولات انتخابات زودهنگام ایران، گزارش کرد تا اواسط امروز، میزان مشارکت ایرانی‌ها در انتخابات از مدت مشابه در دور نخست، بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۵۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه لبنانی المیادین روز جمعه گزارش کرد ایرانی‌ها از ساعات اولیه صبح امروز در دور دوم انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شرکت کردند؛ انتخاباتی که در دور دوم شاهد رقابت «سعید جلیلی» اصولگرا و «مسعود پزشکیان» اصلاح‌طلب است.

طبق این گزارش، در این انتخابات بیش از ۶۰ میلیون نفر حق مشارکت دارند و انتخابات تا ۱۰ ساعت ادامه دارد و احتمالا تا اواخر شب تمدید شود.

شبکه المیادین که ویژه‌برنامه‌های روزانه از انتخابات ایران را امروز نیز ادامه داد، به نقل از گزارشگر خود در سطح شهر تهران گزارش کرد که «درصد مشارکت به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و درصد مشارکت تا این لحظه (ساعتی پس از ظهر به وقت محلی در مقایسه با مدت زمان مشابه) از مشارکت در دور نخست بیشتر شده است».

خبرنگار المیادین همچنین گزارش کرد تا ساعتی قبل ۱۲ میلیون ایرانی رأی خود را به صندوق انداخته و مشارکت قابل توجه نشان دهنده این است که در مقایسه با مدت مشابه جمعه قبل، مشارکت افزایش ۲.۵ میلیون نفری داشته است.

خبرنگاران این رسانه لبنانی، انتخابات و روند اخذ رأی را علاوه بر تهران، از شهرهای بزرگی مثل مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس و اردبیل هر چند ساعت به شکل زنده گزارش می‌کنند.

«مهدی بختیاری» روزنامه‌نگار در ویژه‌برنامه امروز و در پاسخ به سوال المیادین درباره دور دوم انتخابات‌ها در ایران از جمله سال ۱۳۸۴ گفت: معمولا انتخابات در ایران غافلگیری‌هایی دارد. در دور نخست سال ۱۳۸۴ آقای هاشمی رفسنجانی پیش افتاد اما در دور دوم انتخابات را به آقای احمدی نژاد واگذار کرد... متغیرهای زیادی ممکن است نتیجه انتخابات را تغییر بدهد. از جمله رأی آقای قالیباف که باید دید چه مقدار از آن به سبد آقای جلیلی و چه مقدار از آن به سود پزشکیان به صندوق ریخته خواهد شد... من در همین مناظره دور دوم انتظار داشتم آقای جلیلی با فاصله زیادی پیشی بگیرد اما بعد از مناظره دوم و آخر، فاصله این دو بسیار نزدیک شد و پزشکیان کمی جلوتر بود. به هر حال پیش بینی الان خیلی سخت به نظر می‌رسد».

بختیاری با بیان اینکه «در دور نخست خیلی از احزاب دعوت به مشارکت کردند و فضای فعال انتخاباتی شکل گرفت»، گفت: انتظار این بود که میزان مشارکت به ۵۰ درصد برسد اما ظاهرا پیش‌بینی‌ها دچار خطا بود و میزان مشارکت کمتر از آن شد اما در دور دوم، امروز احتمال این هست که درصد مشارکت بیشتر از درصد مشارکت دور نخست شود و اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها