سخنگوی شورای نگهبان: صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در شورای نگهبان صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم.
کد خبر: ۱۴۶۳۵۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تاخیر خاصی را در شعب اخذ رای نداشتیم.

وی تاکید کرد: در تمام شعب اخذ رای ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت دارد؛ در هر شعبه ۳ الی ۴ ناظر داریم که اساساً فرایند رای گیری با حضور عوامل اجرایی و ناظر انجام می‌شود و در صورتی که ناظران حضور نداشته باشند، رای گیری آغاز نمی‌شود. همچنین نمایندگان نامزدها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و همچنین شعب اخذ رای حضور دارند و همه چیز روشن و شفاف است و به فضل خدا دقیق است و ناظران شورای نگهبان نیز افرادی آموزش دیده هستند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در شورای نگهبان صیانت از آرای مردم را به عنوان حق الناس وظیفه خود می‌دانیم و عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارش‌های مختلفی را که از طرف مردم دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند؛ این گزارش از طریق سامانه مردم ناظر به ما ارسال می‌شود و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تا حصول نتیجه این گزارشات را پیگیری می‌کند. برابر قانون نظارت بر فرایند انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات را ندارد؛ اگر سامانه‌های دیگری به جز سامانه مردم ناظر برای اعلام و پیگیری تخلفات معرفی شده هست از نظر ما هیچ اعتباری ندارد. به فضل خدا از ابتدای صبح تاکنون با مورد خاصی مواجه نبودیم و امیدواریم که تا پایان رای گیری به همین صورت باشد.

طحان‌نظیف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بر اساس گزارشات پیش بینی می‌کنید که شاهد مشارکت بیشتری نسبت به هفته گذشته باشیم؟ عنوان کرد: شواهد میدانی حاکی از این است که حضور مردم تا این لحظه نسبت به هفته گذشته مقداری بیشتر بوده است اما نمی‌توان تا پیش از فرایند رای گیری نسبت به میزان مشارکت اظهار نظر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها