در گفت‌وگوی «جام‌جم» با عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح شد

زندگی ایرانی با چاشنی مدرنیسم غربی!

مشاور شهردار تهران در امور زنان وخانواده: 

لایحه شهر «خانواده محور» نهایی شد

  مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اعلام برنامه‌های روز خانواده گفت: همزمان با هفته تکریم خانواده، لایحه شهر «خانواده محور» متناسب با آنچه در برنامه توسعه چهارم از سوی مدیریت شهری به عنوان وظیفه در نظر گرفته شده است به مرحله نهایی رسید.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان وخانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با اشاره به ۱۲ تیرماه به عنوان روز خانواده در تقویم اظهارکرد: روز خانواده در ایران مقارن با ۲۵ ذی الحجه است که آیه «هل اتی... سورۀ مبارکۀ انسان» در شأن پیامبر اکرم (ص) نازل شد و به عنوان روز خانواده و همچنین تکریم بازنشستگان در تقویم به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در نگاه ما خانواده به جهت اینکه در حفظ و حراست از ارزش‌های بنیادین فرهنگی جامعه ایرانی ‎- اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: جایگاه خانواده و انتقال آن به نسل‌های آینده، عاملیت و کارکرد آن در جامعه به عنوان اصلی‌ترین عنصر و نهاد دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه اقداماتی که در «شهر خانواده» انجام شده به سرانجام خوبی رسیده است. در هفته پیش روی، لایحه «شهرخانواده» و شهر «خانواده محور» را متناسب با آنچه که در برنامه توسعه چهارم از سوی مدیریت شهری به عنوان وظیفه برای ما در نظر گرفته شده است را نهایی کردیم.

اردبیلی با اشاره به برگزاری رویداد‌هایی برای خانواده‌ها در شهر تهران هم گفت: مجموعه رویداد‌هایی برای ایده پردازی‏های خانواده محور از جمله «خانواده مانا» قرار است با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ومنتخبی از خانواده‌های نخبه برگزار شود تا برای آینده شهر تهران ایده‌های تازه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه گردهمایی خانواده‌های موثر و شاخص هم در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود. همچنین مجموعه طرح‌های منتخب رویداد‌های ایده پردازی خانواده‌ها در مناطق ۲۲ گانه تهران در تابستان و پاییز به اجرا در می‌آیند.

دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان وخانواده با اشاره به اجرای موفق طرح «خانواده یار» در سال گذشته یادآورشد: در سال گذشته اقداماتی مانند طرح‌های «خانواده یار» اجرایی شد که در مناطق برای خانواده‌های نیازمند، حمایت مشاوره‌ای به صورت رایگان انجام می‌گرفت که امسال نیز شروع دوره‌های خانواده یار جدید را خواهیم داشت.

اردبیلی ادامه داد: رویداد «هم خانواده» نیز برنامه فراغتی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی با محوریت خانواده‌ها در همه مناطق ۲۲ گانه است که به صورت یک روزه برگزار خواهد شد و جنبه‌های آموزشی مشاوره‌ای آن شاخص خواهد بود. همچنین مراکز جامع خانواده محور در مناطق ۲ و ۶ شروع به کار می‌کنند و مراسم «بازاجتماعی شدن زنان آسیب دیده» و بانوان زندانی رای باز در مسیر بازگشت به خانواده را هم خواهیم داشت.

وی یادآور شد: مجموعه برنامه‌های دیگری نیز در طول سال، برای خانواده‌ها دنبال خواهد شد که البته این مقطع و ایام با برکت را برای شروع اجرای طرح‌ها در طول سال جاری غنیمت شمرده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها