پرانتقادترین ورزشکار ایرانی در سال های اخیر رئیس فدراسیون دوومیدانی شد

احسان حدادی «پروعده» آمد

«می‌خواستم یک پایان خوب در دوومیدانی داشته باشم». این حرف را احسان حدادی فروردین ماه همین امسال به زبان آورد. یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ ورزش ایران با گفتن این جمله می‌خواست این منظور را برساند که تمام تلاش‌‌ها و اردوهای برون‌مرزی و داخلی‌اش فقط در راستای این بوده که بتواند گوشه‌ای از آن شکوه درخشان سال‌های نه چندان دور و به خصوص نایب قهرمانی درالمپیک را تکرار کند اما هرگز دیگر نتوانست.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۷۳
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

اما مردی که می‌خواست یک پایان خوب داشته باشد حالا یک آغاز دیگر در دوومیدانی دارد، آغازی به نام ریاست فدراسیون دوومیدانی. احسان حدادی ۳۹ ساله روز گذشته با کسب اکثریت آرا در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی به مدت چهار سال رئیس شد و حالا دوره دیگری را در دوومیدانی آغاز کرده است.
   
قول ۱۰ مدال
ریاست احسان حدادی بر فدراسیون دوومیدانی با یک وعده بحث برانگیز شروع شد. مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون دوومیدانی در آکادمی ملی المپیک برگزار ودر پایان احسان حدادی با کسب ۴۰رای به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. حدادی پس کسب اکثریت آرا گفت: «می‌توانیم در بازی‌های آسیایی ۱۰مدال بگیریم و آن زمان به رشته اول ایران تبدیل می‌شویم. اگر شما حمایت کنید این قول را می‌دهم چون دوومیدانی ایران پتانسیل زیادی دارد. » این وعده برای رئیس جوانی که تازه به صندلی ریاست رسیده کمی خطرناک است. البته ورزش ایران مملو از این وعده‌های عمل نشده است. شاید حساب احسان حدادی با سایرین فرق داشته باشد و واقعا روی عملی کردن وعده بسیار بزرگ خود کار کند.
   
افسانه خارپاشنه احسان!
«از خودم مایه می‌گذارم تا این رشته موفق شود». این بخش دیگری ازصحبت‌های احسان حدادی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی است. اوالبته وعده‌های پرشماردیگری هم می‌دهد، ازبهبود شرایط ملی‌پوشان اعزامی به المپیک گرفته تا استعدادیابی و تشکیل تیم‌های قوی درهراستان وچندین وچند وعده دیگر.مرد پرافتخار سال‌های نه چندان دور دوومیدانی ایران پروعده آمد. احسان حدادی درسال‌های اخیر یکی از پرانتقادترین ورزشکاران ایرانی بود. نوع انتقادات به احسان حدادی بیشتر به دو موضوع مربوط می‌شد. یکی عدم نتیجه‌گیری او در تورنمنت‌های مهم و دیگری اصرار بیش از اندازه او برای برگزاری اردوهای تمرینی و آماده‌سازی در کشورهای مختلف به خصوص در آمریکا،چون این اردوها هزینه زیادی روی دست ورزش ایران می‌گذاشت. از سویی انجام عمل ساده خارپاشنه احسان حدادی که درمعمولی‌ترین کلینیک‌های تهران هم انجام شدنی بود درآلمان انجام شد. در واقع او برای انجام این عمل ساده راهی آلمان شد که این موضوع نیز به شدت باعث شکل گرفتن انتقاداتی علیه او شد. او درمجموع رفتارهای بسیار پرانتقادوپربحثی ازخود دراین سال‌ها نشان داد.تکرار هریک ازآنها در طول دوران ریاستش بر فدراسیون دوومیدانی باعث تشدید این حملات رسانه‌ای می‌شود.
   
چالش‌های دوومیدانی
اکنون دیگر وقت صحبت از خارپاشنه یا اردوهای گران‌قیمت احسان حدادی در آمریکا نیست. حدادی به عنوان یک رئیس جوان وظایف سنگینی در فدراسیون دوومیدانی دارد. یکی از موارد که خودش هم به آن اشاره کرد و امیدوارکننده به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد او حداقل نسبت به مشکلات دوومیدانی آگاهی کامل دارد؛ مشکلات استعدادیابی است که در بسیاری از استان‌ها محلی از اعراب ندارد اما حدادی در همین شروع به کار قول بهبود این وضع را داد. البته ضعف امکانات موجود برای ورزشکاران این رشته نیز هر چند وقت یک بار سر و صدای زیادی می‌کند و گواه آن گلایه‌های ورزشکاران ملی‌پوشی است که هر چند وقت یک بار در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از شرایط اسفناک اردوها، نوع تغذیه و سایر امکانات می‌گویند. حدادی برای این‌که بار سنگینی را از روی دوش خود بردارد باید این موضوع را در اولویت قرار دهد در غیر این صورت بهترین بهانه را دست منتقدانش داده است.

هرچه دارم از این رشته است
احسان حدادی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: از خودم مایه می‌گذارم تا این رشته موفق شود، همانطور که در این ۲۳ سال از همه چیز و جوانی‌ام گذشتم. به این کار هم افتخار می‌کنم و هر چیزی هم که دارم از این رشته است. به خاطر دوومیدانی ورود کردم و گرنه در بیرون از این رشته خیلی کار داشتم که باید انجام می‌دادم. از شما رسانه‌ها هم توقع دارم به من احسان حدادی کمک کنید. من انتقاد رادوست دارم اگر انتقاد می‌کنید هم کمک کنید دوومیدانی به جایگاه اصلی خود برسد. ما در ۱۰۰ سال گذشته یک مدال در المپیک گرفته‌ایم و این حق دوومیدانی ایران نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها