صدور ٦ مجوز گردشگری کشاورزی در البرز در سه ماه اول سال ۱۴۰۳

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور ٦ مجوز گردشگری کشاورزی در استان البرز از ابتدای سال تا کنون خبر داد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور ٦ مجوز گردشگری کشاورزی در استان البرز از ابتدای سال تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۶۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رحیم خاکی روز سه‌شنبه ١٢ تیر ١٤٠٣ در این‌باره اظهار کرد: این اقدام در نتیجه تلاش‌ها، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های اداره کل میراث‌فرهنگی با سازمان جهاد کشاورزی استان برای رفع موانع موجود در صدور مجوز‌های گردشگری کشاورزی امکان‌پذیر شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: از این تعداد ٤ پروانه در شهرستان طالقان، یک مورد در چهارباغ و یک مورد در ساوجبلاغ صادر شده است.
او میزان اشتغالزایی حاصل از راه‌اندازی این مزارع گردشگری کشاورزی را ٣٨ نفر به‌صورت مستقیم عنوان کرد که در کنار آن اشتغال فصلی و غیر مستقیم نیز برای افراد ایجاد می‌شود.
خاکی ادامه داد: این طرح‌ها با کاربری‌های مختلف از‌جمله مزرعه گیاهان دارویی، پرورش زنبورعسل، باغ و مزارع مختلف و... به بهره‌برداری می‌رسد و گردشگران می‌توانند با حضور در مزرعه فعالیت‌های کشاورزی را در چنین این مزارع تجربه کنند.
او گردشگری کشاورزی را از سبک‌های نوین گردشگری و جزو شاخه‌های گردشگری اجتماع-محور برشمرد که هدف آن ایجاد منافع اقتصادی-اجتماعی، حفاظت از منابع‌طبیعی، حفظ هویت و فرهنگ محلی و بهبود کیفیت زندگی جامعه به منظور رفع نیاز‌های نسل‌های حال و آینده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: تفاوت بین زندگی شهری و روزمره با روستایی باعث محبوبیت چشمگیر این نوع گردشگری در بین مردم شده‌است. از طرفی استقبال گردشگران از خرید محصولات ارگانیک روستا باعث افزایش انگیزه روستاییان به تولید این محصولات و اشتغال و توسعه اقتصادی روستا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها