با رئیس فدراسیون ژیمناستیک پس از کسب کرسی مهم آسیایی

اینچه درگاهی: حالا مدال المپیک را می‌خواهیم

زهرا اینچه درگاهی نماد مبارزه تا لحظه آخر در ورزش است. همیشه عادت داشتیم ورزشکاران‌مان تا لحظه آخر بجنگند و مبارزه کنند، اما این بار در بخش مدیریت ورزش، اینچه درگاهی، ایستاد، جنگید و از حقش دفاع کرد و به آنچه می‌خواست رسید. رئیس فدراسیون ژیمناستیک که دوباره برگشته و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۶۲۰۰۴
 
او به تازگی توانسته یک پست هم درآسیا برای ایران بگیردونایب رئیس اول زون مرکزی شود. خودش در این باره می‌گوید:«کرسی جدیدی که در جریان رقابت‌های آسیایی اواخر اردیبهشت ماه در تاشکند برگزار شد، برای انتخاب رئیس و هیات اجرایی بود که خوشبختانه موفق شدم با آراء بالایی به عنوان نایب رئیس اول زون مرکزی انتخاب شوم. کرسی‌ها بر اساس شرح وظایفی که برای آنها مطرح می‌شود، متفاوت است. از همان روزی که کرسی را به دست آوردم از همان موقع به دنبال دریافت میزبانی مسابقات در ایران بودم که مورد استقبال هم قرار گرفت و جزو دو کشور جدی دریافت این میزبانی بودیم. فکر می‌کنم شانس ایران برای دریافت میزبانی بیشتر باشد. ما همچنین میزبانی ترینینگ کمپ را گرفتیم و ایران می‌تواند میزبان مربیان و ژیمناست‌های زون ‌باشد. این کارها تازه آغاز راه است و امیدواریم بتوانیم منافع ملی‌مان را به خوبی حفظ کنیم.»
درگاهی ادامه داد:«قبول پست برای انجام کار است اگر نتیجه‌ای نداشته باشد فقط یک سری کالری مصرف شده و کاری به جایی نرسیده است. روحیه من طوری است که برنامه‌ریزی می‌کنیم، هدف‌گذاری می‌کنیم و از ابزاری که در دست داریم استفاده می‌کنیم تا به اهدافی که داریم نزدیک بشیم، این کرسی‌ها جایگاه‌ها را برای ایران مشخص می‌کند و کمک می‌کند که وقتی نام ایران در جایگاه‌های مختلف به عنوان عضو فعال ذکر می‌شود طبیعتا برای دریافت پست‌ها و کرسی‌های بعدی کار راحت‌تری داشته باشیم.»
آخرین پست بین‌المللی مهم ما را آقای هاشمی‌طبا داشتند و بعد از آن ما دیگر پست مهمی نداشتیم. هدف شما کرسی‌های مهم‌تر یا حتی نایب رئیسی فدراسیون جهانی در آینده است؟ 
اینچه درگاهی در این باره توضیح می‌دهد:«راستش چیزی که امروز بیشتر در این کار برای من مهم است اهداف ملی است و در بخش جهانی آن را ابزاری برای رشد ملی تلقی می‌کنم، شاید جایگاه‌ها، جایگاه‌های جذابی باشد اما هدف اصلی این است که حضور ایرانیان را در عرصه‌های بین‌المللی تقویت کنیم. این کرسی‌ها باید کرسی‌های عملی باشند. این جایگاه‌ها را شخصی نمی‌بینم و تا زمانی برای من اهمیت دارد که بتوانم به کشورم خدمت کنم.»
وی در پاسخ به این پرسش که در دوره ریاست قبلی ژیمناستیک چه اتفاقات خوبی ممکن بود برای این ورزش در سطح جهانی رخ دهد که اتفاق نیفتاد گفت:«نمی‌دانم این که ما بخواهیم به گذشته برگردیم چقدر درست است‌، اما به نظرم ما باید مثل رانندگی کردن بیشتر حواس‌مان به جلو باشد. تا این‌که از آینه مدام به پشت سر نگاه کنیم. مهم این است که حالا روزهای خوبی است و زمان سازندگی ماست.»
رئیس فدراسیون درخصوص اهدافش برای سال‌های آتی هم حرف زدوگفت:« روزاول درفدراسیون نوشتم ماسهمیه المپیک می‌گیریم و این اتفاق افتاد. سخت‌کوشی، کار و نتیجه‌گیری اهداف ما برای آینده است. ما نتیجه را گرفتیم و در ویترین هر فدراسیون مدال‌های قهرمانی قاره می‌درخشد.مدال بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک مهم است که به آن رسیدیم. باید تلاش کنم در این دوره و در خلایی که ایجاد می‌شود حداقل پسرفت را داشته باشیم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها