گروههای اصولگرا از مواضع خود کوتاه بیایند تا به وحدت برسند

واحد مرکزی خبر: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری ، معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: عضو هیچ تشکیلات انتخاباتی نیستم و معتقدم باید جوان ترها با نشاط بیشتری به صحنه بیایند و کارها را در دست گیرند.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۵

ناطق نوری در حاشیه نشست خبری ستاد بزرگداشت یکصدمین سال تولد مرحوم فلسفی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان این که به طور رسمی عضو هیچ کدام از کمیته های انتخاباتی نیست ، چشم انداز ائتلاف بین جوانان اصولگرا را امیدوارکننده توصیف کرد.
وی انتخاب کمیته 6 نفره ائتلاف اصولگرایان و همکاری 5نفر از دیگر چهره های اصولگرایان را برای تهیه فهرست واحد، سامان دادن به فهرست اصولگرایان در استان ها و حکمیت و حل موارد اختلاف بین اعضای ائتلاف را حرکتی وحدت گرا و رو به پیشرفت دانست.
ناطق نوری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که برخی از چهره های اصولگرا از ارائه فهرست مستقل خبر می دهند، گفت: به نظر من ، همه گروههایی که به نوعی اصولگرا هستند، اگر سعی کنند از مواضع خود کوتاه بیایند و به وحدت برسند، موفق خواهند بود و ایجاد وحدت نیازمند گذشت ، شرح صدر و دید بازتر است.
وی در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی و تاکید رهبر معظم انقلاب بر سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: این چشم اندازی بود که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم آن را تایید و تصویب کردند و اگر ما بخواهیم در دنیا و بویژه منطقه ، کشوری بزرگ و پیشرفته باشیم ، باید دیدمان وسیع تر باشد و به بخش خصوصی نیز بها دهیم.
ناطق نوری با اشاره به این که دولت باید در این مقوله برنامه ریز، هدایتگر و حمایت کننده باشد، افزود: دولت نمی تواند صنعتگر، کشاورز و تاجر خوبی باشد و باید کارها را به دست مردم بسپارد و خود در چارچوب قوانین بر نحوه اجرای آن نظارت کند.
وی گفت: ابلاغ اصل 44 قانون اساسی ، توسعه مشارکت عمومی است ؛ به این معنا که همه مردم در اداره کشور شریک باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری همچنین در خصوص جایگاه تقریب مذاهب گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در انتخاب امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی برگرفته از برنامه ریزی و دقت نظر ایشان است و با توجه به شیطنت های مخالفان و دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان ، کاری خردمندانه بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها