رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:

تامین ۵۰ همت اعتبار از محل مولد سازی اموال دولتی

از محل مولد سازی اموال مازاد دولتی ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی شناسایی و تامین شده است.
کد خبر: ۱۴۶۱۳۷۴

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس سازمان خصوصی سازی در کارگروه استانی مولد سازی در قم به تاکید بر اینکه مولد سازی در دولت سیزدهم به عنوان یک راهبرد پیگیری شده است گفت تاکنون بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی تعیین تکلیف و برای آنان اقدام شده است و عواید حاصل آن به طرح‌های نیمه تمام و بخش‌های مختلف اجرایی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: تا امروز ۲ هزار و ۵۰۰ ملک مازاد دولتی در نقاط مختلف شناسایی شده است و همگی در مرحله ارزش گذاری و قیمت گذاری و انجام مناقصه به صورت نقد و فروش قرار دارند.

ابراهیم بازیان از هدف گذاری برای مولد سازی ۴ هزار ملک دولتی در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با اقدام مدیران استانی روند ارزش افزایی و ارزش گذاری و فروش اموال مازاد دولتی سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: بر اساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع باید از راه مولد سازی تامین مالی شود و برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط دولت سیزدهم این مقدار به بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد.

تامین ۵۰ همت اعتبار از محل مولد سازی اموال دولتی

رئیس سازمان خصوصی سازی رویکرد مولد سازی را از استان، با استان و برای استان و با نگاه تفویض اختیار حداکثری و با سرعت بخشی و کوتاه کردن فرایند‌ها اشاره کرد و گفت مولد سازی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده دولت است که با هدف استفاده از منابع آن و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در زمینه‌های مدرسه سازی، بیمارستان و راه است و با تزریق این منابع به طرح‌های نیمه تمام و بر زمین مانده زودتر تمام شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

بازیان با بیان اینکه مولد سازی به عنوان ظرفیتی همیشگی و جاری باعث ارتقا بهره وری و استفاده حداکثری از دارایی‌های دولت است افزود: در یک سال گذشته با جلسات باحضور معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان سران سه قوه، وزرا و استانداران جریان مولد سازی از مرحله شناسایی تا قیمت گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در سفر به استان‌ها به دنبال تفویض اختیار حداکثری به استان‌ها هستیم تا روند و فرایند واگذاری‌ها کوتاه شود و خدمت رسانی به مردم سریع‌تر به نتیجه برسد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه ما به جز ارتقا بهره وری، راه دیگری نداریم گفت: باید اموال دولتی در استان‌ها و شهرستان‌ها که راکد مانده استفاده شود و راهی است که در دولت سیزدهم سرعت گرفته است.

وی گفت: رییس جمهور شهید در دولت سیزدهم با نگاه بلند خود که این موضوع را با اهمیت و ضروری می‌دانست و تاکید داشت که عواید و منابع مالی حاصل از مولد سازی را سریع‌تر به سمت طرح‌های نیمه تمام ببریم تا خدمت رسانی سریع‌تر به مردم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها