مشکلات سندهای روستائی باید مرتفع شود
در گفتگو با جام جم البرز مطرح شد؛

مشکلات سندهای روستائی باید مرتفع شود

پیگیری شهرداری هشتگرد در احیا و بهره‌برداری از کاروانسرای تاریخی ینگی امام

کاروانسرای تاریخی صفوی ینگی امام که در بخش شرقی هشتگرد و در ناحیه منفصل به همین نام واقع شده است یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌باشد.
کاروانسرای تاریخی صفوی ینگی امام که در بخش شرقی هشتگرد و در ناحیه منفصل به همین نام واقع شده است یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌باشد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۲۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرداری از دهه‌های گذشته برای احیا و بهره‌برداری از این کاروانسرا تلاش داشته و این تلاش‌ها به قبل از ثبت این کاروانسرا در فهرست آثار ملی ایران برمی‌گردد.

همکاری با اداره میراث فرهنگی برای ساماندهی محوطه و واگذاری ملک به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در سنوات قبل برای حفظ و نگهداری از این مجموعه ارزشمند از جمله اقداماتی است که مستندات آن نیز موجود می‌باشد.

اهمیت این بنا برای شهروندان و شهرداری در حدی است که با پیشنهاد نخبگان سالروز ثبت این بنا در فهرست آثار ملی ۱۷ آذر به عنوان روز فرهنگی هشتگرد انتخاب گردیده و هر ساله برای بزرگداشت این روز برنامه‌های متنوعی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران همراه با بازدید از این مجموعه توسط مدیریت شهری با همکاری اداره میراث فرهنگی صورت می‌گیرد.

پیام رئیسی شهردار هشتگرد در تشریح اقدامات شهرداری گفت: پس از خبر خوشی که در سال ۱۴۰۲ مبنی بر ثبت این کاروانسرا در فهرست جهانی یونسکو منتشر گردید شهرداری و شورای اسلامی شهر بلافاصله طی مکتوبی موضوع را از طریق استاندار محترم البرز و اداره کل میراث فرهنگی پیگیر گردید و آمادگی خود را برای بهره‌برداری از این بنا اعلام نمود و نتیجه جلسات مکرر با مسئولین مربوطه تهیه طرح توجیهی جهت ارائه به وزارت میراث فرهنگی برای اخذ موافقت از سوی آن وزارت بوده است.

وی گفت: با تلاش کارشناسان شهرداری و با اقدام اداره سیما، منظر و فضای سبز با حمایت از پژوهشگران، طرح توجیهی مربوطه مشتمل بر ۱۹۸ صفحه تهیه و به اداره مطبوع ارسال شد.

وی در ادامه گفت: پس از چندین ماه از اقدام شهرداری و پیگیری‌های مکرر رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و طرح پیشنهادی که می‌تواند این کاروانسرا و مجموعه اطراف را به قطب گردشگری، فرهنگی، مذهبی و تفریحی تبدیل نماید بی‌نتیجه مانده و اقدامی صورت نگرفته است.

رئیسی افزود: شهرداری کماکان پیگیری مستمر برای این موضوع انجام خواهد داد و انتظار می‌رود تا دستگاه‌های حاکمیتی و مرتبط ضمن مد نظر قرار دادن اقدامات گذشته شهرداری برای حفظ و نگهداری این بنای تاریخی، تصمیمی عام المنفعه برای بهره‌برداری از آن اتخاذ نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها