پیشرفت فیزیکی 50 درصدی تصفیه خانه فاضلاب اَبَرو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهره‌مندی بیش از سه هزار نفر از شبکه فاضلاب روستای ابرو خبر داد و گفت: اگر اعتبارات در زمان معین به پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای ابرو اختصاص پیدا کند، این تصفیه‌خانه سال 1404 بهره برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۹۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر پیرامون تصفیه‌خانه فاضلاب روستای «اَبَرو» از توابع شهرستان همدان، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به ساخت این پروژه، هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و این پروژه در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: ‌حدود بیست میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است و اگر اعتبارات در زمان معین به پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای ابرو اختصاص پیدا کند، این تصفیه‌خانه سال 1404 بهره برداری می‌شود.

وی دررابطه با جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال 1395  جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در این روستا، سه هزار و 585 نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان پیرامون اهداف ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب، مطرح کرد: بازچرخانی آب، تأمین شرایط بهداشتی بهتر برای زندگی مردم و پاک نگه داشتن محیط زیست، از دلایل تصفیه فاضلاب است. فاضلاب‌ها از عوامل آلودگی محیط زیست هستند بنابراین باید آن‌ها را جمع آوری، پالایش و تصفیه کرد، سپس به گردش آب در طبیعت برگرداند چون کاربرد دوباره فاضلاب‌ها به علت نیاز روز افزون به آب، روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

بختیاری‌فر در پایان، بیان کرد: دو تصفیه خانه فاضلاب روستایی «ارزانفود» و «سیمین» در استان فعال هستند و در حال ساخت و تکمیل پنج تصفیه خانه دیگر در روستاهای «ابرو» در شهرستان همدان، «حسین آباد ناظم» در شهرستان ملایر، «کرفس» در شهرستان درگزین، «آبرومند» در شهرستان بهار و «یلفان» در شهرستان همدان هستیم.

newsQrCode
برچسب ها: همدان آبفا فاضلاب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها