امید بدون خوش‌بینی

مصداق‌های درستی نظریه دهکده جهانی مارشال مک‌ لوهان را می‌توان حالا در بسیاری از داده‌های آماری استخراج‌شده از پژوهش‌های متفاوت، به آشکارا دید.
کد خبر: ۱۴۵۹۶۵۸

نظریه‌ای که مرزها در آن جایی ندارد و همه شهروندان، ساکنان دهکده‌ای به وسعت یک جهان هستند. نظرسنجی موسسه ایپسوس با بیش از۲۵هزار نمونه از ۳۴کشور،تصویری از پیش‌بینی مردم نسبت به وضعیت جهان در سال جاری را به نمایش گذاشته است.

نظرسنجی که اگر آن رابه نگاه کلی مردمان این کره خاکی تعمیم دهیم، متوجه می‌شویم که بسیاری از دغدغه‌های آنها در شرایط متفاوت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی تا حدود بسیاری شبیه به یکدیگر است.به عنوان مثال درعین حالی که سال ۲۰۲۳ برای اکثر پاسخگویان خوشایند نبوده، بیش از دوسوم افراد معتقد بودند دراین سال، کشورشان سال بدی را تجربه کرده‌‌ است اما درصد قابل‌توجهی از آنها هم به این نکته خوش‌بین هستند که سال پیش رو برای آنها سال بهتری خواهد بود.

نکته قابل‌توجه در این نظرسنجی، پیش‌بینی‌های اقتصادی اکثریت مردم جهان است؛ به طوری که اغلب آنها احتمال داده‌اند سال۲۰۲۴همراه با افزایش تورم، افزایش قیمت کالا‌ها، افزایش بیکاری وافزایش نرخ بهره خواهد بود.

به پیوست این داده‌ها اما گزارش‌هایی هم منتشرشده که معتقد است عواملی جهانی همچون تغییرات اقلیمی، پاندمی بیماری‌های مسری والبته ظهورهوش مصنوعی درشباهت پاسخ‌ها به یکدیگر بی‌تاثیر نبوده است. 

جهت مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

 

امید بدون خوش‌بینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها